Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Armoni | TBB 311 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hacı Bekir Kurşunet |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klasik dönem armoni kurallarının aşamalı bir şekilde öğretilerek çok sesliliğin tanıtılması ve uygulaması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Tampere sistem temel alınarak, majör ve minör akor kurulumları, akor birleşimleri ve tüm bunların piyanoda uygulanması dersimizin içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genel dizi kavramını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Pentatonik, Diyatonik ve Kromatik dizileri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Majör dizi ve Majör tonalite ile Diyezli ve bemollü majör dizleri ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Minör dizi ve minör tonalite; Eolik, Armonik ,Melodik dizileri uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Majör ve minör diziler (tonaliteler) arasındaki ilişkileri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Basamaksal ilişkiler, Paralellik ve donanım ilişkisini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Armoni hakkında temel bilgiler, diyatonik dizi oluşumları ve akor oluşumları, | |
2 | Tampere sistemde tonik subdominant ve dominant akor kurulumları, Dar ve Geniş akor kurulumları, akorların bağlatısında yapılmaması gereken yanlışlar | |
3 | Akorların melodik durumları, akorların bağlantı şekilleri (melodik, Armonik ve karışık) | |
4 | Tonik-dominant, tonik-subdominant, subdominant-dominant bağlantıları | |
5 | soprano melodisinin armonize edilmesi | |
6 | soprano melodisinin armonize edilmesi, Akorların bağlantılarında üçlü atlamaları | |
7 | Altılı Akorlar ve birli ve beşli atlamalar | |
8 | piyanoda uygulama çalışmaları | |
9 | Altı-dört akorlar, Geçişli Altı-dört akorları | |
10 | Altı-dört akorları piyanoda uygulama çalışmaları | |
11 | Kadans Altı-dört akoru ve kullanım prensipleri | |
12 | Genel Konu tekrarları | |
13 | Dominant 7'li akoru ve Tonik ile birleşme prensipleri | |
14 | piyanoda uygulama çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Zarife Bakihanova Armoni Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları Tchaikovsky Armoni Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music. |
Ders Kaynakları | Zarife Bakihanova Armoni Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları Tchaikovsky Armoni Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Ara Sınav | 85 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Sözlü Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |