Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sivil Toplum ve Demokrasi | UKY 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FATMA YURTTAŞ ÖZCAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FATMA YURTTAŞ ÖZCAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdullah Said Özcan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Demokratikleşme sürecinde devlet-sivil toplum ilişkisini incelemeye çalışmak. |
Dersin İçeriği | Devlet sivil toplum ilişkisinin temel noktaları, demokratik sivil toplumun nitelikleri ve Türkiye?de devlet-sivil toplum ilişkisi ve sorun alanlarının tespiti. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sivil toplum kavramının tarihi ve düşünsel arka planını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
2 | Kamu yönetiminin örgüt yapısı ve işleyişini inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
3 | Türk kamu yönetiminin niteliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
4 | Devlet sivil toplum ilişkisini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
5 | Demokrasi ve sivil toplum ilişkisini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
6 | Geleneksel kamu yönetimi anlayışını eleştirel bakış açısı ile ele alır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
7 | Kamu yönetimindeki güncel eğilimleri gözlemler. | ||
8 | Osmanlı?da sivil toplumun gelişimini analiz eder. | ||
9 | Türkiye?de sivil toplumun gelişimini değerlendirir | ||
10 | Kamu yönetimi reformunda temel yaklaşımlarını inceler. | ||
11 | Yeniden yapılanmada farklı ülke deneyimlerini tanır. | ||
12 | Türk siyasetinin dönüşümünde sivil toplumun yeri ve önemini değerlendirir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sivil toplum kavramının tarihsel ve düşünsel temelleri | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Hegel?in sivil toplum anlayışı | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Marx?ın sivil toplum anlayışı | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Gramsci?nin sivil toplum anlayışı | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Devlet-Sivil toplum ilişkisi | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleriAşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Demokrasi kuramları | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Demokrasi ve sivil toplum ilişkisi | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Osmanlı?da Sivil Toplum | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
9 | Ara sınav | |
10 | Türkiye?de Tek Parti Döneminde Sivil Toplum | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Çok partili döneme geçiş ve 1980?li yıllara kadar sivil toplum | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
12 | 1980 sonrası sivil toplum | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Türk siyasetinin dönüşümü ve sivil toplum | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Genel değerlendirme | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ERDOĞAN TOSUN, Gülgün (2001), Demokratikleşme Perspektifinden Devlet-Sivil Toplum İlişkisi, Alfa Yayınları, İstanbul. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkiye´nin yönetim yapısı, çağdaş yönetim anlayışı, kentleşme, çevre sorunları, kamu politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | X | |||||
2 | Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | X | |||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | X | |||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | X | |||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | X | |||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 25 | 50 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 186 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |