Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Avrupa İdari Alanı | UKY 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSA EKEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdulkadir AKSOY, Arş. Gör. Ömer Faruk KÖKTAŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Son yıllarda Avrupa Birliği devletlerinin kamu yönetimlerinde ortak ilke, değer ve süreçler üzerinde uzlaşma aranmaktadır. Bu çabaların incelenmesi ve Türk kamu yönetimine olası etkilerinin değerlendirilmesi gerekmektedir |
Dersin İçeriği | Dünyada bölgeselleşme süreci, bölgeselleşme süreci ve Avrupa Birliği, Avrupa Birliği?nin tarihi gelişimi, kurumları, müktesebatı, Avrupa İdari Alan tartışmaları, Avrupa İdari Alanı ve SIGMA, Avrupa İdari Alanı ve Türk kamu yönetimi, kamu yönetimi reformlarının Avrupa İdari Alanı üzerinden değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Avrupa Birliği müktesebatını kamu yönetimi açısından analiz eder. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Avrupa Birliği?nin öngördüğü kamu yönetimi anlayışını bilir ve yorumlar | Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Türk idari yapısını Avrupa Birliği üzerinden değerlendirir ve analiz eder. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Avrupa Birliği adaylık sürecinde İdari kapasiteyi ortaya koyar ve analiz eder. | Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
5 | İdari yapıdaki sorunları Avrupa Birliği ekseninde tartışır. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Son idari reformları Avrupa Birliği müktesebatı ekseninde analiz eder. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünyada bölgeselleşme süreci | |
2 | Bölgeselleşme süreci ve Avrupa Birliği | |
3 | Avrupa Birliği müktesebatı | |
4 | Avrupa Birliği?nin tarihi gelişimi | |
5 | Avrupa Birliği?nin kurumları | |
6 | Avrupa Birliği?nin kurumları | |
7 | Avrupa İdari Alan tartışmaları | |
8 | Avrupa İdari Alan tartışmaları | |
9 | ARASINAV | |
10 | Avrupa İdari Alanı ve SIGMA | |
11 | Avrupa İdari Alanı ve idari kapasite | |
12 | Avrupa İdari Alanı ve Türk kamu yönetimi | |
13 | Kamu yönetimi reformlarının Avrupa İdari Alanı üzerinden değerlendirilmesi | |
14 | Kamu yönetimi reformlarının Avrupa İdari Alanı üzerinden değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SIGMA Raporları |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkiye´nin yönetim yapısı, çağdaş yönetim anlayışı, kentleşme, çevre sorunları, kamu politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | X | |||||
2 | Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | X | |||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | X | |||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | X | |||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | X | |||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 2 | 30 | 60 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 211 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |