Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kamu Personel Yönetimi ve Sorunları SBK 503 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN
Dersi Verenler Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ömer Faruk KÖKTAŞ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Kamu personel yönetiminin temel alanlarına ilişkin teorik bilgilerin verilmesi ve Türk kamu personel rejimine ilişkin belli başlı sorun alanlarının tartışılması.

Dersin İçeriği

Bu derste, Türkiye´de kamu personel rejiminin sorunları ve yeniden yapılanması konusu irdelenecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çağdaş kamu personel yönetimine egemen olan ilkeleri bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
2 Personel sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
3 Türk kamu personel rejimini bütün yönleriyle tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
4 Personel mevzuatına hakim olur ve yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav ,
5 Türkiye´de kamu personel rejiminin sorunlarını analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
6 Kamu kesiminde istihdam politikaları hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Liyakat İlkesi ve Türk Personel Sistemindeki Uygulaması Mustafa Lütfi Şen, "Liyakat İlkesi ve Türk Personel Sistemindeki Uygulaması", Amme İdaresi Dergisi , C. 28, S. 1, Mart-1995; Burhan Aykaç, "Personel Yönetiminde Yeterlilik İlkesi", Amme İdaresi Dergisi, C. 23, S. 4, 1990.
2 Kariyer İlkesi ve Personel Sistemleri Murat Yıldız, İnsangücü Planlamasına Çağdaş Biryaklaşım: Kariyer Planlaması, Türk İdare Dergisi, S:436, Y:2002; Turgay Uzun, Kariyer Yönetimi Ve Planlaması, Türk İdare Dergisi, S:442, Y:2004.
3 Ücret Sistemleri ve Kamu Kesiminde Ücret Sorunu Ahmet Aydoğdu, Personel Rejimi, Kamu Personelinin Ücret Ve Sosyal Güvenlik Sorunları, Maliye Dergisi, S:31, 1999.
4 Kamu Kesiminde İstihdam Politikaları Hasan Özhan, Belediyelerin Personel İstihdamı, Sayısal Dağılımı, Türk İdare Dergisi, S:403, Y:1994, Asuman Fırıncıoğlu Ve Arif Temir, Belediyelerde İşçi İstihdamı, Türk İdare Dergisi, S:439, Y:2003.
5 İnsangücü Planlaması Burhan Aykaç Ve Hüseyin Yayman, Kamuda İnsan Kaynakları Planlamasının Bir Aracı Olarak Norm Kadro Çalışmaları, Todaie, Kalite 3. Ulusal Kong, 2003; M.Kemal Öktem, Türk Kamu Yönetiminde İnsan Gücü Planlaması Uygulamaları, Türk İdare Dergisi,S:390,Y:1991
6 Norm Kadro ve Uygulaması K.Ufuk Bilgin ve Nihat Aytürk, Türkiye’de Kamu Kuruluşlarında Norm Kadro, Türk İdare Dergisi, S:438, Y:2003.
7 Personelin Değerlendirilmesi Sorunu Namık Kemal Öztürk, Kamu Sektöründe Performans Ölçümü Ve Karşılaşılan Sorunlar, Amme İdaresi Dergisi, C:39, S:1, 2006; Rüstem Karatabak, Devlet Memurlarının Sicil Yöntemiyle Değerlendirilmesi, Türk İdare Dergisi, S:457, Y:2007.
8 Kamu Personelinin Motivasyonu Zekai Öztürk ve Hakan Dündar, Örgütsel Motivasyon ve Kamu Çalışanlarını Motive Eden Faktörler, Cumhuriyet Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, C:4, S:2, 2003
9 Ara Sınav
10 Hizmet içi Eğitim Hüseyin Gül, Türkiye’de Kamu Yönetiminde Hizmet İçi Eğitim, Dokuz Eylül Üniversitesi, S.B.E. Dergisi, C:2, S:3, 2000; İsmail Bircan, Mahalli İdarelerde Hizmet İçi Eğitimin Önemi Ve Etkinliği, Türk İdare Dergisi, S:378, Y:1988.
11 Yüksek Yöneticilerin Yetiştirilmesi Namık Kemal Öztürk, 21. Yüzyılda Yönetim Ve Yönetici, Türk İdare Dergisi, S:397, Y:1992;Doğan Canman, Türkiye’de Kalkınma Gereklerine Uygun Olarak Yüksek Yöneticilerin Yetiştirilmesi, Amme İdaresi Dergisi, C:11, S:3, 1978
12 Memur Sendikacılığı Mesut Gülmez, Kamu Yönetiminde İlk Toplu Görüşme Uygulaması, Amme İdaresi Dergisi, C:36, S:1, 2003; Nükhet Ayaz, Kamu Çalışanları Sendikacılığı, Türk İdare Dergisi, S:398, Y:1993.
13 Kamu Yönetiminde Etik Bilal Eryılmaz, Etik Kültürü Geliştirmek, Türk İdare Dergisi, S:459, Y:2008; Gazi Baykaler, Kamu Görevlilerine Yönelik Etik Davranış İlkeleri, Türk İdare Dergisi, S:453, Y:2006
14 Kamu Personel Rejiminde Reform Çabaları Birgül Ayman Güler, Kamu Personel Sisteminde Çözüm Önerileri, Amme İdaresi Dergisi, C:36, S:4, 2003, Ss.17-34;Mehmet Varol, Kamuda Yeniden Yapılanma Çerçevesinde Personel Rejimi Organizasyon Yapılarına Genel Bakış, Kamu Hesaplarına Uzman Bakış Dergisi
Kaynaklar
Ders Notu

Yukarıda belirtilen kaynaklar

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma X
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma X
2 Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme X
2 Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme X
3 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma X
3 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma X
4 Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma X
4 Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma X
5 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme X
5 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme X
6 Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme X
6 Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme X
7 Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma X
7 Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma X
8 Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma X
8 Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma X
9 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma X
9 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma X
10 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma X
10 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Performans Görevi (Seminer) 1 40 40
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6