Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Protokol Yönetimi | MYO 265 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. EMİNE BALCI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi CEVDET ÇAYIR, Öğr.Gör. NALAN ÜSTÜNTAŞ, Öğr.Gör. NURGÜN CÖMERT, Öğr.Gör.Dr. EMİNE BALCI, |
Dersin Yardımcıları | Öğr.Gör.Nurgün Yükselen |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temsil edilen kurumun ve makamın resmi ve sosyal protokol kurallarına göre saygınlığını ve itibarını korumak için resmi protokol kuralları ile nezaket ve davranış kurallarını öğretmek.Uygulama usüllerini,Yeme içme adabını vs.öğrenmek ve öğretmek. |
Dersin İçeriği | Dersin tanıtımı, protokolün tanımı ve türleri, protokol listeleri, davranış ptotokolü, giyim ve bakım protokolü, davet ve ziyafet protokolü, kurumsal tören protokolü, resmi yazışma protokolü, konuk ve ziyaret protokolü, makam protokolü, toplantı protokolü, bayrak ve taşıt protokolü, iş mülakatlarında davranış kuralları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Protokol kavramını tanımlayabilme | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
2 | Sosyal ve iş ortamında protokol | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
3 | Ast-üst ilişkilerini belirleme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | Resmi ilişkilerde protokolün önemini kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Altı Şapka, | Sınav , |
5 | Bayrak protokolünü kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
6 | Ziyafet ve ikram hizmetlerini anlama | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
7 | Servis ve masa düzenini kavrama | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
8 | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Protokolün tanımı, tarihçesi | |
2 | protokolde temel ilkeler ve protokol listeleri | |
3 | Görgü ve nezaket kuralları | |
4 | Giyim ve Bakım Protokolü | |
5 | Davet ve Ziyafet Protokolü | |
6 | Davetiye Örnekleri Hazırlama(Tören ve Yemek) | |
7 | Resmi Yazışma Protokolü-Kartvizit ve tebrik kartı hazırlama | |
8 | Konuk Protokolü-Ziyaret Protokolü | |
9 | Bayrak protokolü- Taşıt protokolü | |
10 | ARA SINAV | |
11 | Ulusal Tören Protokolü | |
12 | Makam Protokolü | |
13 | Toplantı Protokolü | |
14 | İş görüşmeleri ve mülakatlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Nihat AYTÜRK Protokol yönetimi TODAİE,2008 ; |
Ders Kaynakları | 1-Nihat AYTÜRK Polisler için protokol kuralları 2010 ; Nihat AYTÜRK İnsan sanatı 2008, 2-Dr. İrfan Mısırlı,sosyal davranışlar ve protokol bilgisi iDetay yayıncılık, Ankara, 2006. 3-Nilgün Sevinç, Protokol Bilgisi,Detay yayıncılık Ankara,2004 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hukuk, muhasebe, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
11 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |