Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uluslararası Pazarlama DTP 110 2 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. DİLEK SÜRMELİ
Dersi Verenler Öğr.Gör. BURHAN ÖZKAN, Dr.Öğr.Üyesi SAİM SANER ÇİFTYILDIZ, Öğr.Gör. NİLGÜN TUNAHAN, Öğr.Gör. DİLEK SÜRMELİ, Öğr.Gör. YASİN ATALAY,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, pazarlamayı uluslararası boyutta tanımak, uluslararası pazarlara giriş biçimlerini kavramak ve dış ticaret alanında uygulamaları yorumlayarak mesleğe hazırlamaktır.
Dersin İçeriği Uluslararası pazarlama kapsamında; uluslararası pazarlama kavramı ve etkileyen çevresel faktörlerin kavranması, uluslararası pazarlama araştırması ve uluslararası pazarlama planlamasının içeriği, uluslararası pazarlamada ürün, fiyatlama, fiziksel dağıtım, satış teşvik kararlarının tanımlanması, uluslararası pazarlamada ithalat ve ihracatın örgütlenmesi, uluslararası pazarlamada bilgi sistemleri, uluslararası pazarlamada Türkiye’nin yeri ve dış dünyada yaşanan ticari gelişmelerin yorumlanması yer almaktadır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlamayı uluslararası boyutta öğrenebilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Uluslararası pazarlama çevresini ve uluslararası pazarlara giren işletmeler açısından önemini kavrayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 Uluslararası pazarlara giriş şekillerini kavrayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
4 Uluslararası pazarlamada, pazarlama karmasındaki değişiklikleri kavrayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uluslararası pazarlama kavramı
2 Uluslararası pazarlamada çevresel faktörler
3 Uluslararası pazarlama araştırması
4 Uluslararası pazarlama planlaması
5 Uluslararası pazarlamada ürün kararları
6 Uluslararası pazarlamada fiyatlama kararları
7 Uluslararası pazarlamada fiziksel dağıtım
8 Uluslararası pazarlamada dağıtım kararları
9 ARA SINAV
10 Uluslararası pazarlamada satış teşvik kararları
11 Uluslararası pazarlamada ithalat ve ihracatın örgütlenmesi
12 Uluslararası pazarlamada bilgi sistemleri
13 Uluslararası pazarlamada Türkiye
14 Dış dünyada yaşanan ticari gelişmeler
Kaynaklar
Ders Notu [1] Öğretim elemanı ders notu
Ders Kaynakları [2] Prof.Dr. Erdoğan Taşkın, Uluslararası Pazarlama, Türkmen Kitabevi, 2012, İstanbul.
[3] Prof. Dr.Mehmet Karafakioğlu, Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları, 2012, İstanbul
[4] Yrd. Doç. Dr. Murat Özcan, Uluslararası Pazarlama, Türkmen Kitabevi,2010, İstanbul
[5] Dr. Cem Kozlu, Uluslararası Pazarlama, İş Bankası Kültür Yayınları,2009,İstanbul.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 6 6
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,16
Dersin AKTS Kredisi 3