Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kimlikler Sosyolojisi | SOS 317 | 5 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HANDAN AKYİĞİT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. YAŞAR SUVEREN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kimlik ve toplum arasındaki ilişkileri çözümleyerek toplumların kimlik hartalarını çıkartmaktır. |
Dersin İçeriği | Kimlik-toplum, kimlik-kültür, kimlik-din, kürselleşme sürecinde kimlikler, etnik ve milli kimlikler, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bireylerin kimliklerini tanımlayarak onların toplumsal konumlarını sorgular | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Kültürel ve milli kimliklerin yansımalarını tespit eder | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Etnik kimlikler ve millli kimlikler arasındaki benzerlik ve farklılıkları keşfeder | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Kimlikler arasındaki farklılıkları ayırt eder | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Kimlikler içerisinde yer alan unsurları bir araya getirip genellemelere ulaşır | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Kimlikleri meydana getiren unsurları değerlendirir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültürel milli kimlik | |
2 | Milli kültür özellikleri | |
3 | Ulus toplumlarda bütünleşme ve kimlik | |
4 | Ulus üstü ve alt kimlikler | |
5 | Modernite ve kimlik sorunu | |
6 | Kimliklerin parçalanması ve çok kültürlülük | |
7 | Kültür ve kimlik meselelerine tarihsel bir yaklaşım | |
8 | Kimlik inşası | |
9 | Milli karakter yapıları | |
10 | Kimlik ve ötekiler | |
11 | Toplumsal farklılaşma ve çatışma | |
12 | Kimliğin inşasında diğerleri ve damgalar | |
13 | Kollektif bellek ve kimlik | |
14 | Kişisel gelişim sürecinde kimlik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kimlik İnşası,Nuri Bilgin,Aşina Kitaplar |
Ders Kaynakları | Milli Kültür ve Kimlik, Nevzat Kösoğlu,Ötüken Neşriyat |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | X | |||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | X | |||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | X | |||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | X | |||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | X | |||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | |||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | |||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 5 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |