Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ulusal Sosyal Siyasetin Güncel Sorunları | CEK 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Sosyal Politika |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SİNEM YILDIRIMALP |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör.Cihan Durmuşkaya |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders; ulusal sosyal siyasetin güncel sorunlarını incelemeye ve olası çözüm önerileri üretmeğe yöneliktir. Bu bağlamda yoksulluk, işsizlik, sosyal adaletsizlik, bakıma muhtaçlık, yaşlılık, engellilik gibi sosyal sorunlar üzerinde durulacaktır. |
Dersin İçeriği | Türkiye´de işsizlik, yoksulluk, sosyal dışlanma, yaşlılık ve özürlülük gibi sosyal sorunlar ve çözüm stratejileri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İktisadi konulara ve yansımalara sosyal boyutuyla bakabilmek ve yeni bakış açıları kazanmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Klasik ve modern sosyal sorunların çözümüne yönelik akademik ve pratik bilgi ve birikime sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Teorik boyutuyla sosyal politikaların temel esaslarını dinamik bir toplumsal süreçte belirleyebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Portfolyo, |
4 | Türkiye´nin sosyal sorunlarının perde arkasını görebilmek ve milli çözüm stratejileri geliştirebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Sosyal barış ve dayanışma gibi sosyal siyaset hedeflerinin toplum hayatında hâkim olabilmesi yönünde makul yaklaşımlar ve uygun düşünceler geliştirebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Sosyal bilimlerde bütüncül sosyal politika uygulamalarının önemini göstermek. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiyede İşsizlik ve Aktif İstihdam Politikaları | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
2 | Türkiyede İşsizlik ve Aktif İstihdam Politikaları | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
3 | Yoksulluk ve sosyal politika araçları | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
4 | Yoksulluk ve sosyal politika araçları | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
5 | Türk Sosyal Güvenlik Sisteminin Problemleri ve Çözüm Önerileri | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
6 | Türk Sosyal Güvenlik Sisteminin Problemleri ve Çözüm Önerileri | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
7 | Vize | |
8 | Doğal Afetler (deprem) ve sosyal politika | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
9 | Sosyal Dışlanma ve önleyici sosyal politikalar | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
10 | Sosyal Dışlanma ve önleyici sosyal politikalar | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
11 | Duygusal Şiddet (mobbing) ve önleyici sosyal politikalar | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
12 | Türkiyedeki çocuklar için sosyal politikalar | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
13 | Türkiyedeki engelliler için sosyal politikalar | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
14 | Türkiyedeki yaşlılar için sosyal politikalar | Aşağıda yazılan temel kaynaklar ve güncel makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | GÜVEN, Sami (2001), Sosyal Politikanın Temelleri, 3. Baskı, Ezgi Kitabevi, Bursa. KORAY, Meryem (2005), Sosyal Politika, 2. Baskı, İmge Kitabevi, Ankara. ÖZDEMİR, Süleyman (2004), Küreselleşme Sürecinde Refah Devleti, İstanbul Ticaret Odası Yayınları, Yayın no: 2004-69, İstanbul. SEYYAR, Ali (2007), Sosyal Siyaset Terimleri (Ansiklopedik Sözlük), Sakarya Kitabevi, Sakarya. SEYYAR, Ali (2005), Türkiyede Sosyal Politikalar, Değişim Yayınevi, Sakarya. ŞENKAL, Abdülkadir (2005), Küreselleşme Sürecinde Sosyal Politika, Alfa Basım, İstanbul. SEYYAR, Ali (1999), Bakıma Muhtaçların Sosyal Güvenliği, Sakarya Üniversitesi Matbaası, Sakarya. TALAS, Cahit (1992), Türkiyenin Açıklamalı Sosyal Politika Tarihi, Bilgi Yayınevi, Ankara. TOKOL, Aysen (2000), Sosyal Politika, 2. Baskı, Vipaş Yayınları, Bursa. TUNA, Orhan ve Nevzat Yalçıntaş (1999), Sosyal Siyaset, 7. Baskı, Filiz Kitabevi, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | ||||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | ||||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | ||||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | ||||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |