Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doğal Ürünlerin Biyosentezi | KIM 641 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Biyokimya I ve Biyokimya II derslerinin alınması tavsiye edilir |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Biyokimya Anabilim Dalı araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Doğal ürünlerin biyosentezinin anlaşılması |
Dersin İçeriği | Doğal ürün gruplarının ve biyosentezlerinin anlaşılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler bazı ileri düzey biyokimya reaksiyonlarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | Öğrenciler NADH ve NADPH fonksiyonları hakkında bilgi edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Öğrenciler piridoksal fosfat ve amino asit biyokimyasını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Öğrenciler doğal enolleri, koenzim A ve tiyol esterlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Öğrenciler tiamin pirofosfat ve biyotinin katıldığı reaksiyonlarını hatırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | Öğrenciler şikimik asit yolunu özetler | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Birincil ve ikincil metabolitler | [1] Sayfa 1-15 |
2 | Biyosentetik yolların aydınlatılması | [1] Sayfa 16-30 |
3 | Yağ Asitleri ve Türevleri | [1] Sayfa 31-70 |
4 | Yağ Asitleri ve Türevleri | [1] Sayfa 31-70 |
5 | Poliketidler ve kompleks poliketidlerin biyosentezi | [1] Sayfa 71-90 |
6 | Poliketidler ve kompleks poliketidlerin biyosentezi | [1] Sayfa 71-90 |
7 | İzoprenoidler | [1] Sayfa 91-110 |
8 | izoprenoidler | [1] Sayfa 91-110 |
9 | ARA SINAV | |
10 | Şikimik Asit Yolu ve ilgili bileşikler | [1] Sayfa 111-170 |
11 | Şikimik Asit Yolu ve ilgili bileşikler | [1] Sayfa 111-170 |
12 | Şikimik Asit Yolu ve ilgili bileşikler | [1] Sayfa 111-170 |
13 | Alkaloidler | [1] Sayfa 171-220 |
14 | Alkaloidler | [1] Sayfa 171-220 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Yıldırım K., Doğal Ürünlerin Biyosentezi Ders Notları, 2008, Sakarya. |
Ders Kaynakları | [2] Mann, J., Chemical Aspects of Biosynthesis, Oxford University Press, USA, 1994 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | ||||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |