Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
End.Dent.Amaç.Mikro.Sis T EBE 521 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AHMET TURAN ÖZCERİT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersi tamamlayan öğrenci: Mikrodenetleyicileri kullanarak endüstriyel sistemler için denetim sistemlerini başarım ve maliyet odaklı olarak tasarlayabilir ve geliştirebilir. Projelerin geliştirilmesinde gerekli olan alet ve araçları tanır. Çeşitli donanım ve yazılım
Dersin İçeriği Assembly/C karşılaştırımı ve ilgili programlama örnekleri.
Mikrodenetleyici geliştirme yazılım paketlerinin tanıtımı.
8051-C dili ile uygulama yazma ve çözümleme
Endüstriyel alanda kullanılan algılayıcı ve elamanların tanıtımı
Endüstriyel uygulama projeleri
Çeşitli çevre birimlerin uygulamalarda kullanımı
Proje geliştirme ve analiz çalışmaları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bir gömülü sistem tasarımında izlenecek adımları belirler Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Proje / Tasarım,
2 Sistemi oluşturan elamanların seçimi ve maliyet analizini yapar Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Sınav , Proje / Tasarım,
3 Sistemin tasarlanmasında kullanılacak yazılım ve donanım ihtiyaç analizi ve seçimini yapar Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Proje / Tasarım,
4 Gömülü sistemlerin test edilmesi ve üretim aşamalarını belirler Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Proje / Tasarım,
5 Gömülü sistemin yeni teknolojilerle geliştirilmesi ve uygunlaştırılmasını çözümler Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Sınav , Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Mikrodenetleyici geliştirme ve benzetim ortamları
2 C derleyici seçimi ve programlama adımları
3 Temel Giriş-Çıkış Uygulamaları: Anahtar takımı, LED takımı
4 Optoelektronik uygulamalar : 7-parçalı göstergeler
5 Zamanlayıcı ve Sayıcı Uygulamaları
6 Seri haberleşme uygulamaları
7 Kesme tabanlı program geliştirme
8 ADC ve DAC kullanımı
9 Adım motor uygulamaları
10 LCD gösterge uygulaması
11 Arasınav
12 Yarıyıl projeler ile ilgili sunum ve yorumlar
13 Yarıyıl projeler ile ilgili sunum ve yorumlar
14 Yarıyıl projeler ile ilgili sunum ve yorumlar
Kaynaklar
Ders Notu Mikrodenetleyici Uygulama Dersi Notları, A.T.Özcerit, Sakarya Üniversitesi
Ders Kaynakları 1. C ile Mikrodenetleyici Uygulamaları, A.T.Özcerit, M.Çakıroğlu,C.Bayılmış, 2005,Papatya Yayıncılık
2. The 8051 Family of Microcontrollers, R.H. Barnett, 1995, P.Hall
3. The 8051 Microcontroller, I.Scott MacKenzie, 1995, P.Hall
4. Programming and Interfacing the 8051, S.Yeralan, A. Ahluwalia, 1995 Addison Wesley
5. Microprocessor and Microcontroller Fundamentals, William Kleitz, 1998, Prentice Hall
6. Programming and Customizing the 8051 Microcontroller, Myke Predko, 1999, Mc Graw Hill
7. İnternet Siteleri
http://www.8052.com
http://www.8051turk.com
http://www.keil.com
http://www.atmel.com
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek X
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek X
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek X
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek X
6 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek X
6 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek X
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) X
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) X
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek X
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek X
10 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek X
10 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Kısa Sınav 1 1 1
Sözlü Sınav 1 50 50
Proje / Tasarım 14 1 14
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,96
Dersin AKTS Kredisi 6