Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
End.Dent.Amaç.Mikro.Sis T | EBE 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET TURAN ÖZCERİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersi tamamlayan öğrenci: Mikrodenetleyicileri kullanarak endüstriyel sistemler için denetim sistemlerini başarım ve maliyet odaklı olarak tasarlayabilir ve geliştirebilir. Projelerin geliştirilmesinde gerekli olan alet ve araçları tanır. Çeşitli donanım ve yazılım |
Dersin İçeriği | Assembly/C karşılaştırımı ve ilgili programlama örnekleri. Mikrodenetleyici geliştirme yazılım paketlerinin tanıtımı. 8051-C dili ile uygulama yazma ve çözümleme Endüstriyel alanda kullanılan algılayıcı ve elamanların tanıtımı Endüstriyel uygulama projeleri Çeşitli çevre birimlerin uygulamalarda kullanımı Proje geliştirme ve analiz çalışmaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir gömülü sistem tasarımında izlenecek adımları belirler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Proje / Tasarım, |
2 | Sistemi oluşturan elamanların seçimi ve maliyet analizini yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, | Sınav , Proje / Tasarım, |
3 | Sistemin tasarlanmasında kullanılacak yazılım ve donanım ihtiyaç analizi ve seçimini yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Proje / Tasarım, |
4 | Gömülü sistemlerin test edilmesi ve üretim aşamalarını belirler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Proje / Tasarım, |
5 | Gömülü sistemin yeni teknolojilerle geliştirilmesi ve uygunlaştırılmasını çözümler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikrodenetleyici geliştirme ve benzetim ortamları | |
2 | C derleyici seçimi ve programlama adımları | |
3 | Temel Giriş-Çıkış Uygulamaları: Anahtar takımı, LED takımı | |
4 | Optoelektronik uygulamalar : 7-parçalı göstergeler | |
5 | Zamanlayıcı ve Sayıcı Uygulamaları | |
6 | Seri haberleşme uygulamaları | |
7 | Kesme tabanlı program geliştirme | |
8 | ADC ve DAC kullanımı | |
9 | Adım motor uygulamaları | |
10 | LCD gösterge uygulaması | |
11 | Arasınav | |
12 | Yarıyıl projeler ile ilgili sunum ve yorumlar | |
13 | Yarıyıl projeler ile ilgili sunum ve yorumlar | |
14 | Yarıyıl projeler ile ilgili sunum ve yorumlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mikrodenetleyici Uygulama Dersi Notları, A.T.Özcerit, Sakarya Üniversitesi |
Ders Kaynakları | 1. C ile Mikrodenetleyici Uygulamaları, A.T.Özcerit, M.Çakıroğlu,C.Bayılmış, 2005,Papatya Yayıncılık 2. The 8051 Family of Microcontrollers, R.H. Barnett, 1995, P.Hall 3. The 8051 Microcontroller, I.Scott MacKenzie, 1995, P.Hall 4. Programming and Interfacing the 8051, S.Yeralan, A. Ahluwalia, 1995 Addison Wesley 5. Microprocessor and Microcontroller Fundamentals, William Kleitz, 1998, Prentice Hall 6. Programming and Customizing the 8051 Microcontroller, Myke Predko, 1999, Mc Graw Hill 7. İnternet Siteleri http://www.8052.com http://www.8051turk.com http://www.keil.com http://www.atmel.com |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | X | |||||
10 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | X | |||||
10 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 1 | 50 | 50 |
Proje / Tasarım | 14 | 1 | 14 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |