Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Zoolojik Müze Metodları | BIY 433 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hayvanların müze materyali haline getirilmesini ve müze materyali olarak nasıl saklanacağını öğretmek |
Dersin İçeriği | Böcek yakalama metotları,arazide örneklerin muhafaza işlemleri, koleksiyon hazırlanması, omurgalı hayvanların toplanması, preperasyonu ve korunma işlemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Böcekleri tuzak ile yakalayarak toplamayı öğrenebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Arazide muhafaza ve depolama; bilgi kaydı, germe işlemlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Böceklerin yumurta, pupa ve larvalarının preparasyonu hazırlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | Kurumuş örneklerin depolanması, muhafazası ve düzenlenmesini yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
5 | Omurgalıları (Balıklar, iki yaşamlılar, sürüngenler, kuşlar ve memeliler) toplanmasını öğrenebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
6 | Omurgalıların preparasyon ve muhafaza metotlarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müzenin Önemi ve İdeal Bir Müzede Olması Gereken Şartlar | |
2 | Zooloji Müze Materyallerinin Toplanmasında Uyulması Gereken Etik Kurallar | |
3 | Zooloji Koleksiyonların Korunma ve Saklanma Yöntemleri | |
4 | Zooloji Müze Materyalinin Temizlenmesi | |
5 | Karasal ve Sucul Organizmaların Toplanmasında Kullanılan Araçlar | |
6 | Etiket Hazırlama | |
7 | Kurumuş Örneklerin Depolanması | |
8 | Omurgasız Hayvanların Preparasyonu | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Balık Preparasyonu | |
11 | Amfibi Preparasyonu | |
12 | Sürüngen Preparasyonu | |
13 | Kuş Preparasyonu | |
14 | Memeli Preparasyonu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Suat Kıyak, Entomolojik Müze Metodları, Gazi Üniversitesi Yayınevi , 2000 |
Ders Kaynakları | Mehmet Sıtkı, Murat Tosunoğlu, Biyomüzeoloji, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları No:173, 2002 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
3. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |