Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sistematiğin Esasları | BIY 105 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ, |
Dersin Yardımcıları | Bölümün Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sistematikte uygulanan kuralları öğrenme |
Dersin İçeriği | Sistematiğin tanımı, tarihçesi, taksonomik kategoriler, taksonomik karakterler, sınıflandırmanın esasları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Taksonomi, sistematik, nomenklatür ve sınıflandırma ile ilgili kavramlar bilgisi | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Taksonomik kategorilerin adlandırılma kuralları, sinonimlik, homonimlik ve yazar isimlerinin oluşturulma kurallarını öğrenebilme | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Tür teşhisinde kullanılan taksonomik karakterleri, kullanılan koleksiyonları, teşhis kitaplarını ve teşhis anahtarlarını kullanabilme | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Taksonomik yayınları anlayarak bu yayınlar hakkında yorum yapabilme | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Taksonomide kullanılan metot ve teknikleri kavrama | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
6 | Varyasyonların yeri ve önemini anlama | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sistematiğin Tanımı, Diğer Biyolojik Bilimlerle Yakınlığı ve İlişkisi | |
2 | Sistematik Çalışmaların Tarihçesi | |
3 | Nomenklatür | |
4 | Sınıflandırma ve Sınıflandırmada Hiyerarşik Sistem | |
5 | Yüksek Taksonomik Kategoriler | |
6 | Tür Kategorisi | |
7 | Tür Altı Kategoriler | |
8 | Sinonimlik, Homonimlik, Yazar İsimlerinin Oluşturulması | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Taksonomik Karakterler | |
11 | Koleksiyonlar (Toplanması ve Saklanması) | |
12 | Teşhis İşlemi ve Teşhis Anahtarları | |
13 | Taksonomik Yayınlar | |
14 | Taksonomide Kullanılan Tipler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Taksonominin Prensipleri (1988), Muhlis Özkan, Atatürk Üniversitesi Erzurum Prof. Dr. İrfan Yılmaz, Sistematiğin esasları. İzmir, 2000. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |