Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tarihsel Filmler | SAU 206 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Eğitim Bilimine Giriş dersi almış olmak, tarihe ve sinemaya merakı olmak. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. ŞENAY YANAR, |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Ebru Albayrak |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tarih ve sinema ilişkisini tarihsel filmler üzerinden okuma ve değerlendirme |
Dersin İçeriği | Tarih kavramının geniş anlamını kavrayarak, örnek sinema filmleri üzerinden kurgu-gerçek arasındaki tarihsel filmlerin yapısını analiz etme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarih ne değildir? Tarih ve sinema ilişkisi | |
2 | İlkel insan ve tekamülü açısından M.Ö. 10.000 filmi ve analizi | |
3 | Antik Yunan ve mitoloji açısından 300 Spartalı filmi ve analizi | |
4 | Roma Tarihi açısından Gladyatör filmi ve analizi | |
5 | Ortaçağ İslam-Hristiyan çatışması açısından Cennetin Krallığı filmi ve analizi | |
6 | Klasik Osmanlı dönemini analiz için Cenneti Beklerken filmi ve analizi | |
7 | Arasınav | |
8 | Hacıvat ve Karagöz Niçin Öldürüldü filmi ve analizi | |
9 | Osmanlı Tarihi açısından İstanbul Kanatlarımın Altında filmi ve analizi | |
10 | Kölelikle mücadele açısından Amistad filmi ve analizi | |
11 | Bağımsızlık Mücadelesi açısından Cesur Yürek filmi ve analizi | |
12 | Çanakkale Savaşları için Son Umut filmi ve Analizi | |
13 | II. Dünya Savaşında yaşam açısından Kitap Hırsızı filmi ve analizi | |
14 | Varlık vergisi açısından Salkım Hanımın Taneleri filmi ve analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ahmet Şimşek, Tarih Nasıl Yazılır?, 2011. Marc Ferro, Sinema ve Tarih, İstanbul, 2000. Seyyide Parsa, Film Çözümlemeleri, 2008. James Monaco, Bir Film Nasıl Okunur? 2001. Timothy Corrigan, F,lm Eleştirisi El Kitabı, 2011. Andrew M. Butler, Film Çalışması, 2011. Sezai Öztaş, Tarih Öğretimi ve Filmler: Tarih Öğretiminde Film Kullanılmasının Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara, 2007. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |