Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Manyetik Malzemeler | MMM 426 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ALTINSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dersin amacı lisans öğrencilerine manyetik özelliğin önemini vurgulamak, mantetiklik türleri ve manyetik malzemelerin uygulama alanlarını detaylandırmaktır |
Dersin İçeriği | Bölüm 1. Manyetik Malzemelere Giriş, Bölüm 2. Manyetik malzeme çeşitleri, Bölüm 3. Yumuşak manyetik malzemeler, sert manyetik malzemeler, Bölüm 4. Diamanyetizma, Bölüm 5. Paramanyetizma, Bölüm 6. Ferromanyetizma, Bölüm 7. Antiferromanyetizma, Bölüm 8. Ferrimanyetizma, Bölüm 9 . Manyetik Anizotropi, Bölüm 10. Manyetik Domenler Bölüm 11. Manyetik malzemelerin kullanım alaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Manyetik Malzemelere Giriş | |
2 | Manyetik malzeme çeşitleri (türleri) | |
3 | Yumuşak manyetik malzemeler, sert manyetik malzemeler, | |
4 | Diamanyetizma | |
5 | Paramanyetizma | |
6 | Ferromanyetizma | |
7 | Antiferromanyetizma | |
8 | Ferrimanyetizma | |
9 | Manyetik Anizotropi, | |
10 | Manyetik Domenler | |
11 | Manyetik malzemelerin kullanım alaları | |
12 | Manyetik malzemelerin kullanım alanları | |
13 | Manyetik malzemelerin kullanım alanları | |
14 | Manyetik malzemelerin kullanım alanları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları dönem içerisinde haftalık olarak sabise yüklenecektir |
Ders Kaynakları | 1. Şahingöz R., Manyetizma ve manyetik malzemeler, Nobel yayınevi, 2015. 2. O'Handley, Robert C, Modern magnetic materials : principles and applications, New York, NY : Wiley, 2000. - 740 p 3. NA Spaldin, Magnetic materials: fundamentals and applications, 2010 4. BD Cullity, CD Graham, Introduction to magnetic materials, 2011 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||
4 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |