Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çelik Yapılar | INM 324 | 6 | 4 + 1 | 5 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | INM207 MUKAVEMET |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP YAMAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AHMET NECATİ YELGİN, Doç.Dr. ELİF AĞCAKOCA, Doç.Dr. ZEYNEP YAMAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çelik yapı elemanlarının davranışı hakkında bilgi edinilmesi ve çelik yapı elemanlarının boyutlandırılması |
Dersin İçeriği | Çelik yapı elemanlarının davranışı, tasarım kodlarının eleman boyutlandırılması yönündeki yaklaşımları, çekme, basınç ve eğilme etkisindeki elemanların tasarımları, bulon ve kaynak birleşimlerinin tasarımı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çelik malzemesini özelliklerini bilir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
2 | Bulonlu ve kaynaklı birleşimleri tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , |
3 | Çekme çubuğu ve eklerini tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , |
4 | Basınç çubuklarını tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , |
5 | Eğilme çubuklarını tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , |
6 | Çelik çatı elemanlarınıın tasarım kriterlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çelik yapıların tarihçesi, çelik yapıların kullanım alanları,malzeme olarak çelik, çelik yapıların boyutlandırma esasları | |
2 | Güvenlik, yükler ve yükleme durumları | |
3 | Birleşim ve bileşim araçları, bulonlu birleşimler | |
4 | Kaynaklı birleşimler | |
5 | Bulon ve kaynak birleşim örnekleri | |
6 | Bulon ve kaynak birleşim örnekleri | |
7 | Çekme çubukları-Çekme çubuğu ekleri | |
8 | Çekme çubuğu ekleri | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Basınç çubuklarının hesabı | |
11 | Basınç çubuklarının hesabı | |
12 | Eğilme çubuklarının ekleri, takviyeli hadde profilleri ile düzenlenen eğilme çubukları | |
13 | Eğilme çubuklarının hesabı, hadde profilleri ile düzenlenen eğilme çubukları | |
14 | Çatılarda birleşim detayları, KAFES SİSTEM DETAYLARI |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Eurocode 1993, TS 648, TS 498, TS 3357, AHŞAP ÇELİK YAPILAR- PROF.DR. YALMAN ODABAŞI, ÇELİK YAPILAR- PROF.DR. HİLMİ DEREN |
Ders Kaynakları | Ders notu |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matemetik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 3 | 6 | 18 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 165 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |