Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tefsir Metinleri Tenkidi | ILA 415 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ KARATAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Genel anlamda tefsir metinlerinin tanıtımı, metot ve içerik açısından mukayeseli değerlendirilmesi |
Dersin İçeriği | Bu derste başlangıcından günümüze tefsir metinlerinden seçmeler yapılarak metotları ve ayetleri ele alış yönleri değerlendirmeye tabi tutulacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tenkid ilminin tarifi ve Tefsir Metinleri Tenkidinin gayesini kavrar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Farklı tefsir metinlerini tanır, | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
3 | Kronolojik olarak tefsir metinlerinin birbirinden etkilendiklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Tefsir metinleri arasında mukayese yaparak değerlendirmeye tabi tutar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
5 | Tefsir metinlerini okur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
6 | Tefsir metinlerini analiz eder | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tenkidin anlam ve mahiyet açısından değerlendirilmesi | |
2 | Metin Tenkidinin Tarihçesi, çeşitleri, önemi, kaidesi, gerekçeleri, hedefleri | |
3 | Tefsir Metinleri Tenkidi yapılırken izlenecek metodların genel anlamda değerlendirilmesi (Dil yönünden, kelime manalarını verirken kullanılan metot açısından; konuların ele alınış yönü; sebeb-i nüzule riayet edilip edilmemesi yönü; ayetler arasında müna | |
4 | Taberi Tefsirinden seçilen bir metnin (Bakara, 183) değerlendirilmesi | |
5 | Cessasın Tefsirinden seçilen bir metnin (Bakara, 34) değerlendirilmesi | |
6 | Maverdinin Tefsirinden seçilen bir metnin (Tevbe, 128) değerlendirilmesi | |
7 | Zemahşerinin Tefsirinden seçilen bir metnin (Yunus,90-92) değerlendirilmesi | |
8 | Alusî´nin Tefsirinden seçilen bir metnin (Maun, 1-7) değerlendirilmesi | |
9 | Fahrettin Razinin Tefsirinden seçilen bir metnin (Al-i İmran, 63) değerlendirilmesi | |
10 | Beyzavinin Tefsirinden seçilen bir metnin (İsra, 1-3) değerlendirilmesi | |
11 | Kurtubi Tefsirinden seçilen bir metnin (Enfal,15-16) değerlendirilmesi | |
12 | İbni Kesirin Tefsirinden seçilen bir metnin (Bakara, 62) değerlendirilmesi | |
13 | ŞevkanininTefsirinden seçilen bir metnin (Nur, 1-2) değerlendirilmesi | |
14 | Celaleyn Tefsirinden seçilen bir metnin (Bakara,6-16) değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Taberi, İbn Cerir. (1979): Camiul-Beyan. Beyrut. [2] İbn Kesîr, (1981), Tefsîrul-Kurânil-azîm, Beyrût: Darul-fikr [3] Şevkânî, M. (1992): Fethul-kadîr el-cami beyne fenneyir-rivâyeti ved-dirâyeti. Beyrût: Darul-fikr. [4] Zemahşerî, M. (ts): el-Keşşâf an hakâikit-tenzîl ve uyûnil-ekâvîl. Kahire: Şirketu Mustafa el-babî el-halebî. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 | X | ||||||
12 | |||||||
13 | X | ||||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Final | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |