Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fusus Şerhi | ILA 478 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin temel amacını İbn-i Arabinin önemli eseri olan Fususul-Hikemin (IV Cilt) tanıtılması oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Fususul-Hikemin konuları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İbn Arabi ve Fususul-Hikem ile ilgili unsurları anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Fususul-Hikemin tasavvuf tarihindeki yerini durumu tasvir edip açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Fususul-Hikemdeki tasavvufi konuları örnekler, yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Fususul-Hikemdeki tasavvufi düşünceyi ayırt eder ve bunların tasavvufa getirdiği yorumları tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Fususul-Hikemin yorumlarını geneller. Farklı bakış açılarına göre bunları düzenler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Fususul-Hikemin tasavvufa katkısını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | İbn-i Arabi Hayatı Eserleri | |
3 | Fususul-Hikemin Tanıtımı | |
4 | Fusustan Seçmeler-I | |
5 | Fusustan Seçmeler-II | |
6 | Fusustan Seçmeler-III | |
7 | Fusustan Seçmeler-IV | |
8 | Fusustan Seçmeler-V | |
9 | Fusustan Seçmeler-VI | |
10 | Fusustan Seçmeler-VII | |
11 | Fusustan Seçmeler-VIII | |
12 | Fusustan Seçmeler-IX | |
13 | Fusustan Seçmeler-X | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İbn-i Arabi, Fususul-Hikem Tercüme ve Şerhi (Trc. Avni Konuk, Hzl. M. Tahralı-S. Eraydın) MÜİF, İstanbul 2000. |
Ders Kaynakları | [1] Toshihiko İzutsu, İbn-i Arabinin Fususudaki Anahtar Kavramlar, Kaknüs Yayınları, İstanbul 2009. [2] Diyanet İslam Ansiklopedisi, ilgili maddeler. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | X | ||||||
8 | X | ||||||
9 | X | ||||||
10 | |||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |