Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kapitalizm Küreselleşme ve Etik | UFM 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Ender Büyüközkara, Arş. Gör. Bahadır Karadağ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kapitalizm ve küreselleşmenin felsefi ve ahlaki temelleri üzerine düşünmek, bu kavramları tarihi gelişimi içinde çok yönlü bir değerlendirmeye tabi tutup bugünün dünyasını etik bir düzlemde çözümlemek. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kapitalizm nedir? | |
2 | Kapitalizmin düşünsel ve tarihsel gelişimi:Locke | |
3 | Kapitalizmin düşünsel ve tarihsel gelişimi:Hobbes | |
4 | Kapitalizmin düşünsel ve tarihsel gelişimi:Smith | |
5 | Kapitalizmin düşünsel ve tarihsel gelişimi:Mill | |
6 | Kapitalizmin düşünsel ve tarihsel gelişimi:Marx | |
7 | Kapitalizmin düşünsel ve tarihsel gelişimi:Weber | |
8 | Kapitalizmin düşünsel ve tarihsel gelişimi:Rand | |
9 | Kapitalizmin düşünsel ve tarihsel gelişimi:Rawls | |
10 | Tartışma: Yeni Muhafazakarlık ve Sosyal Refah Devleti | |
11 | Tartışma: Küreselleşme ve Kültür | |
12 | Tartışma: Demokratik siyasal düzen açısından devlet-sivil toplum ayrımı, Kamusal alan | |
13 | Tartışma: Sivil İtaatsizlik, Sivil Toplum | |
14 | Tartışma: Sivil Özgürlük ve Politik Özgürlük, Çoğulculuk-Çoğunlukçuluk |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Thomas Hobbes, Leviathan,2012 John Locke, Yönetim Üzerine İkinci İnceleme Adam Smith, Ulusların Zenginliği, 2002 Adam Smith, The Theory of Moral Sentiments, 1759 Stuart Mill, Özgürlük Üzerine, 2008 Karl Marx, Komünist Manifesto, 2008 Max Weber, Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu, 2013 Ayn Rand,Kapitalizm: Bilinmeyen İdeal, 2004 John Rawls, Siyasal Liberalizm, 2007 John Rawls, A Teory of Justice,1971 Arendt, Rawls, Habermas, Thoreau, Galtung, King, Dworkin, Kamu Vicdanına |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
4 | İş yaşamında karşılaşılan etik problemleri tespit edebilir. | ||||||
5 | İş hayatındaki etik problemler üzerine düşünebilir | ||||||
6 | Birçok toplumsal tartışmanın, felsefenin eleştirel yaklaşımıyla aydınlatılabileceğini kavrar. | ||||||
7 | İş yaşamında karşılaşılan etik problemlere yapıcı bir katkı sağlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |