Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Publıc Relatıons ISL 320 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi KAZIM MERT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Learning the development relations in internal and external environment for business organizations on truth , honesty persuasiveness and reciprocity principles. Learning methods and tools of Public Relations (PR) and communication.
Dersin İçeriği To learn as a business function PR and as a PR tool communication
and related concepts, methods, tools..
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Understanding PR and communication concepts Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
2 Understanding the importance of PR and communication Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
3 Understanding and analysing the relations btween business organization and social structures Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
4 Making PR and communication policy Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
5 To define and use of the communication methods and tools Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
6 Understanding the role of PR and communication in development an institutional identity Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Public Relations (PR) and communication concepts
2 Development, reasons and necessty of PR
3 PR function and organization in business
4 PR proces
5 Communication methods in PR
6 Communication methods in PR
7 Communication tools in PR
8 Communication tools in PR
9 EXAM
10 Defination of institutional identity in business organizations
11 İnportance of PR in solving institutional identity problems of business organizations
12 Internal PR
13 PR and communication aplications
14 PR and communication aplications
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletmelerin üretim,pazarlama,yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanında gereken bilgilere sahip olmak. X
2 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır. X
3 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar. X
4 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır. X
5 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda işletmenin amaç ve hedeflerini belirleyebilir. X
6 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu bilgileri sorgular. X
7 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sürekli kendini yenileme gerektiğine inanır ve gereğini yapar. X
8 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapar. X
9 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgli olarak mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır. X
10 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak gereken bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
11 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. X
12 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür. X
13 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda yenilikleri takip eder ve ekibini teşvik eder. X
14 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda çalıştığı kurumun konumunu sorgular ve öneriler sunar. X
15 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 1 1
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 5