Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Research Methods | ISL 210 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YUSUF ARSLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilim ve bilim felsefesi konusunda temel bilgilere sahip olmasını sağlamak, bilimsel bir çalışmayı (makale, bildiri, rapor, kitap) tasarlamak, yürütmek ve raporlandırmak, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel mantığını kazanmak ve sorgulayıcı, araştırıcı bir düşünme biçimi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bilimsel bir araştırmanın yürütülmesinde izlenmesi gereken temel süreç ve yöntemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve bilim felsefesi ile yöntem bilgisi arasındaki ilişkiyi anlayabilme ve yorumlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | Yöntem hakkında öğrenilenleri araştırma konusu belirlerken ve herhangi bir araştırma sürecinde kullanabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | Araştırmanın odağındaki konuyla ilgili daha önce yapılmış görgül ve kavramsal çalışmaları sorgulama ve yapılacak araştırma ile ilişkilendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
4 | Araştırma soru ve hipotezlerini sınıflandırabilme ve bu doğrultuda araştırma için uygun araştırma hipotez ve sorularını formüle edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
5 | Bağlamına uygun bir araştırma süreci tasarlayabilme ve araştırma stratejisi önerebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
6 | Araştırma bulgularını tartışarak uygun şekilde raporlaştırabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
7 | Bilimsel üslubun ne olduğu ile ilgili bir kavrayış geliştirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Bilim Felsefesi, Bilgi ve Bilimsel Bilgi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s.3-16). |
2 | Araştırma Problemlerinin Belirlenmesi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 19-45) |
3 | Eleştirel Kaynak Taraması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 47-53) |
4 | Araştırma Soru ve Hipotezlerinin Oluşturulması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 55-62) |
5 | Araştırma Stratejisinin Belirlenmesi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 62-70) |
6 | Araştırma Evreni ve Örnekleme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 129-142) |
7 | Araştırma İçin İkincil Verilerin Derlenmesi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s.73- 91) |
8 | Araştırma İçin Birincil Verilerin Derlenmesi: Anketler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s.73- 91) |
9 | Araştırma İçin Birincil Verilerin Derlenmesi: Gözlem ve Mülakat | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s. 98- 102) |
10 | Araştırmalarda Ölçüm ve Ölçekler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi (s.107-126) |
11 | Temel Veri Analiz Yöntemleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Raporlama: Araştırma Raporunun İçeriği | Herhangi bilimsel çalışmalara göz atılması (s.333-348) |
13 | Raporlama: Araştırma Raporunun Şekli Şartları | Dergi, Fakülte, Enstitü yazım kurallarına bakılması |
14 | Sonuç: Başarılı Bir Bilimsel Çalışma İçin İpuçları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Coşkun,R. Altunışık, R. Yıldırım, E. ve Bayraktaroğlu, S. (2015) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, 8. Baskı, Sakarya Kitabevi. |
Ders Kaynakları | Diğer Kaynaklar : Saunders, M. Lewis, P. and Thornhill, A. (1997) Research Methods for Business Students, London: Financial Times |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletmelerin üretim,pazarlama,yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanında gereken bilgilere sahip olmak. | X | |||||
2 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır. | X | |||||
3 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar. | X | |||||
4 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır. | X | |||||
5 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda işletmenin amaç ve hedeflerini belirleyebilir. | X | |||||
6 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu bilgileri sorgular. | X | |||||
7 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sürekli kendini yenileme gerektiğine inanır ve gereğini yapar. | X | |||||
8 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapar. | X | |||||
9 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgli olarak mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır. | X | |||||
10 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak gereken bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
11 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür. | X | |||||
13 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda yenilikleri takip eder ve ekibini teşvik eder. | X | |||||
14 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda çalıştığı kurumun konumunu sorgular ve öneriler sunar. | X | |||||
15 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 5 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
2. Ödev | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |