Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi | YBS 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERMAN COŞKUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik, sağladığı rekabet avantajları ile son yıllarda işletmelerin dikkatini çeken konuların başında gelmektedir. Lojistik sektörünün dünyada en hızlı gelişen sektörlerden biri olması bunun bir sonucudur. |
Dersin İçeriği | Tedarik zinciri ve lojistikte temel kavramlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tedarik zinciri ve lojistik kavramlarını detaylı tanımak ve açıklayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | Tedarik Zinciri Yönetiminin günümüz iş dünyasındaki rolünü ve önemini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Mevcut tedarik zinciri ve lojistik sistemlerini kritik bir gözle değerlendirebilmek, eksiklerini görerek, daha iyi zincir ve sistemlerin tasarımının yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Tedarik zincirinin pazara nüfuz etmede ve müşterilere fayda sağlamada ortaya çıkardığı değerin analiz edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Artan rekabet yapısına göre tedarik zinciri stratejilerinin yeniden formüle edilmesinin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | Tedarik zinciri yönetiminde kullanılan bilişim teknolojilerindeki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar ve Lojistiğin Gelişim Trendi | |
2 | Temel Lojistik Aktiviteleri | |
3 | Taşımacılık / Intermodal Taşımacılık / Konteynırların Önemi | |
4 | Türkiye Taşımacılık Analizi | |
5 | Envanter Yönetimi | |
6 | Talep Tahmini | |
7 | Depolama ve Lojistik Optimizasyon | |
8 | ARA SINAV | |
9 | TZYye Giriş / Tanım ve Konsept /Düşünce Okulları | |
10 | TZYyi Ortaya Çıkaran İşletme Trendleri | |
11 | TZY Evi / TZY Felsefesi | |
12 | TZYnin Kilit Özellikleri / Engelleri | |
13 | TZY Konfigürasyonları ve Etkili TZY Stratejilerinin Uygulanması | |
14 | TZYde Bilişim Sistemleri / Yeni Trendler / Yeşil TZY |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bu derse mahsus hazırlanmış ders materyalleri |
Ders Kaynakları | 1-) Contemporary Logistics, Murphy, Paul R. ve Donald F. Wood (2008), Pearson Prentice Hall Yayınevi, 9. Baskı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletmede farklı alanlarda kullanılan veya kullanılabilecek bilişim teknoloji ve sistemlerini tanır, gerektiğinde uygun bir sistemi tasarlayabilecek bilgi birikimine sahip olur. | ||||||
2 | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanının analiz, dizayn ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | ||||||
3 | Bilişim alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | ||||||
4 | Bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisini kazanır | ||||||
5 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir, gerektiğinde bir takım kurup, sorumluluk alıp, çalışmalarını takımla birlikte yürütebilir. | ||||||
6 | İşletmede farklı alanlarda kullanılabilecek bilişim teknoloji ve sistemlerini tanır, gerekli durumlarda sistem sorumluluğunu üstlenebilir. | ||||||
7 | Kendi alanı başta olmak üzere iş yaşamına ait hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarıyla toplumsal dönüşümü algılayabilir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 166 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |