Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
E-Ticaret ve E-İş | YBS 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERMAN COŞKUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Elektronik Ticaret ile ilgili güncel soru ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | Elektronik Ticaret hakkında yazılmış temel bilimsel makaleleri tartışmak ve güncel araştırma konuları ve eğilimler hakkında bilgi sahibi olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | E-Ticaret konsepti | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Proje / Tasarım, |
2 | E- Ticaret türleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Proje / Tasarım, |
3 | Stratejik yönetim açısından e-ticaret | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Proje / Tasarım, |
4 | Teknoloji kullanarak ticareti lehimize çevirebilme yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
5 | E-Ticaretin özgün karakteristikleri | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
6 | E-ticarette yasal, teknolojik ve kamu otoritesinini oluşturduğu çevrenin etkisi | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
7 | E-Ticarette güncel gelişmeler ve trendler | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, grupların oluşturulması ve sunum konularının paylaşımı | |
2 | E-Ticaret - Giriş/Kavramlar/Teoriler | Sturgeon, Julie, (2012), Five Things You Must Know About E-Commerce Now, universitybusiness.com, 38-41 |
3 | Gelişmekte Olan Ülkelerde E-Ticaret | Williams, Stephen, (2012), Chinery Hesses Moment of Truth, New African, October, 74-75 |
4 | E-Ticaret ve Hukuk | Hernando, Isabel, ((2003), Introduction To technology law: E-Commerce, Computer Law & Security Report, (19:5), 363-374 |
5 | E-Ticaret ve Kişisel Haklar/Sorunlar | Stuart, David, (2012), Technological Threats to Privacy and Information Access, Online, October, 35-37 |
6 | Türkiye´de E-Ticaret | Çoban, Bilal, Devecioğlu, Sebahattin ve Karakaya, Emre, (2011), Spor Sektöründe E-Ticaret, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, (8:1), 1099-1120 |
7 | E-Ticarette güncel eğilimler | Tripathi, Kiran Mani, (2012), M-Commerce: A Recent Trend In Business and Management?, Researchers World, (3:4), 24-28 |
8 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
9 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
10 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
11 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
12 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
13 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
14 | Grup/Bireysel Sunumlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tüm haftalık makaleler, ders sorumlusu tarafından öğrencilere elektronik ortamda dağıtılacaktır.Dersle ilgili tüm güncel duyurular ve dokümanlar, ders sorumlusunun internet sitesine yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | 1-) Sturgeon, Julie, (2012), Five Things You Must Know About E-Commerce Now, universitybusiness.com, 38-41 2-) Williams, Stephen, (2012), Chinery Hesses Moment of Truth, New African, October, 74-75 3-) Hernando, Isabel, (2003), Introduction To technology law: E-Commerce, Computer Law & Security Report, (19:5), 363-374 4-) Stuart, David, (2012), Technological Threats to Privacy and Information Access, Online, October, 35-37 5-) Çoban, Bilal, Devecioğlu, Sebahattin ve Karakaya, Emre, (2011), Spor Sektöründe E-Ticaret, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, (8:1), 1099-1120 6-) Tripathi, Kiran Mani, (2012), M-Commerce: A Recent Trend in Business and Management, Researchers World, (3:4), 24-28 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletmede farklı alanlarda kullanılan veya kullanılabilecek bilişim teknoloji ve sistemlerini tanır, gerektiğinde uygun bir sistemi tasarlayabilecek bilgi birikimine sahip olur. | ||||||
2 | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz edip, sisteme ait veritabanının analiz, dizayn ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | ||||||
3 | Bilişim alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | ||||||
4 | Bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisini kazanır | ||||||
5 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir, gerektiğinde bir takım kurup, sorumluluk alıp, çalışmalarını takımla birlikte yürütebilir. | ||||||
6 | İşletmede farklı alanlarda kullanılabilecek bilişim teknoloji ve sistemlerini tanır, gerekli durumlarda sistem sorumluluğunu üstlenebilir. | ||||||
7 | Kendi alanı başta olmak üzere iş yaşamına ait hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarıyla toplumsal dönüşümü algılayabilir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 166 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |