Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama ve Pazar Araştırması SAY 608 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SARIKAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Çiğdem UĞAN 

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Sağlık kurumlarında pazarlama yönetiminin ve sağlık kurumları yöneticilerine rekabet avantajı sağlayacak pazarlama stratejilerinin geliştirilmesinde gerekli olan pazarlama tekniklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Sağlık kurumlarında stratejik pazarlama yönetimi, pazarlama stratejileri ve pazarlama karması elemanları 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Strateji oluşturma ve değerlendirme Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Çevreyi izleme Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Pazarlama karması elemanlarını rekabet avantajı sağlayacak şekilde kullanabilme Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hizmet ve Sağlık Hizmetleri Pazarlaması ve Hizmet İyileştirme
2 Hizmette Yenilik Yapma ve Hizmet Tasarımı
3 Hizmet Sunumunda Çalışanların Rolü
4 Sağlık Hizmeti İşletmelerinde Tüketici Davranışları
5 Sağlık Hizmet Kalitesini Değerlendirme
6 Sağlık Hizmeti Standartlarını Müşteri Gözüyle Tanımlama
7 Müşteri İlişkileri Yönetimi
8 Sağlık Hizmetleri Sunumunda Fiziksel Mekânlar
9 Ara Sınav
10 Sağlık Hizmetlerinde Tüketici Araştırma
11 Yeni Hizmet Sunum Yöntemlerini Anlama
12 Hizmet İşletmeleri Kapasite Planlama ve Talep Yönetimi
13 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi
14 Sağlık Hizmetlerinde Fiyat ve Fiyatlandırma Yöntemleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Valerie A. Zeithaml, Mary Jo Bitner, Dwayne D. Gremler. Services Marketing. 5th Edition, 2009.

Philip Kotler, Joel Shalowitz, Robert J. Stevens (2008). Strategic Marketing for Health Care Organizations. Jossey Bass, USA.

Philip Cooper (1994). Health Care Marketing. An Aspen Publication, USA.

Eric N. Berkowitz (2006). Essentials of Health Care Marketing. Jones and Barlett Publishers, Boston.

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 15 15
Final 1 25 25
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6