Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dijital Kültür | GIT 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hayatın her alanının dijitalleştiği bir çağda yaşanan sosyo-kültürel değişimi ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, dijital teknolojilerin hayatımızda yarattığı dönüşümü ortaya koymaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dijital kültürün özelliklerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Dijitalleşme ile ilgili kuramsal bakış açılarını tartışır. | Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
3 | Dijitalleşmenin sosyal, ekonomik ve politik etkilerini analiz eder. | Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Dijitalleşmenin ekonomik boyutunu örneklerle açıklar. | Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Dijitalleşmenin sanat ve tasarım alanındaki etkilerini değerlendirir. | Tartışma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modernleşme ve sayısallık | |
2 | Dijital teknolojinin tarihsel gelişimi | |
3 | Dijital teknolojinin ticarileşmesi | |
4 | Enformasyon toplumu | |
5 | Gözetleme kültürü | |
6 | İnternet | |
7 | Siber Kültür ve sanallık | |
8 | Dijital oyun | |
9 | Yeni medya ve sosyal ağlar | |
10 | Dijital kültür ve ekonomi | |
11 | Dijital kültür ve siyaset | |
12 | Dijital kültür ve sanat | |
13 | Dijital kültür ve narsisizm | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Baudrillard, Jean. Kusursuz Cinayet. Çev. Necmettin Sevil. İstanbul: Ayırntı Yayınları, 2012. Baudrillard, Jean. Simülakrlar ve Simülasyon. Çev. Oğuz Adanır. İstanbul: Doğu Batı Yayınları, 2003. Binark, Mutlu. Dijital Oyun. İstanbul: Kalkedon Yayıncılık, 2008. Bulut, Ergin ve Michael A. Peters. Bilişsel Kapitalizm! Eğitim ve Djital Emek. Ankara: Notabene Yayınları, 2014. Castells, Manuel. Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Cilt 1 Ağ Toplumunun Yükselişi. Çev. Ebru Kılıç. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2005. Demir, Müge. Yeni Medya Üzerine. İstanbul: Literatürk Academia, 2014. Fuchs, Christian. Dijital Emek ve Karl Marks. Ankara: Notabene Yayınları, 2015. Lyon, David. Gözetlenen Toplum: Günlük Hayatı Kontrol Etmek. İstanbul: Kalkedno Yayıncılık, 2006. Niedzviecki, Hal. Dikizleme Günlüğü. Çev. Gökçe Gündüç. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2010. Twenge, Jean. Asrın Vebası: Narsisizm İlleti. Çev. Özlem Yüksel. İstanbul: Kaknüs Yayınları, 2010. Twenge, Jean. Ben Nesli. İstanbul: Kaknüs Yayınları, 2009. Ünüvar, Necdet. Dijital Siyaset. İstanbul: Pozitif Yayıncılık. 2013. Yengin, Deniz. Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum. İstanbul: Derin Yayınları, 2014. Yücel, Derya. Yeni Medya Sanatı ve Yeni Medya Sanatı ve Yeni Müze Dijital Sanat Pratiklerinin Müzeolojik Bağlamda Değerlendirilmesi. İstanbul: İKÜ Yayınevi, 2012. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |