Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İç Hastalıkları Hemşireliği | HTP 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAVVA SERT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HAVVA SERT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | İç hastalıkları ve bakımı konusunda ileri bilgi ve beceri sahibi olma, hastadaki sorunları saptayabilme, planlama, uygun girişimleri yapabilme becerisi kazandırmak ve eğitimci-araştırmacı rolünü geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Sistem hastalıkları , tanı tedavi ve hemşirelik bakımına ilişkin yenilikleri ve kanıt temelli uygulamaları içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İç hastalıkları hemşireliğine ilişkin temel kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | Akut ve kronik hastalık durumunda hastanın bakım gereksinimlerini doğru ve etkin şekilde saptar. Kanıta dayalı hemşirelik bakımı uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Performans Görevi, |
3 | Hastada sıvı elektrolit ve asit-baz dengesinde anormallikleri açıklar, bakım gereksinimlerini gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, | Sınav , Performans Görevi, |
4 | Ağrısı olan hastayı değerlendirir ve etkin kanıta dayalı bir hemşirelik bakımı uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
5 | Yaşlılıkta sık görülen hastalıkları tanır. Yaşlı hastaya özgü hemşirelik bakımı verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
6 | Kronik hastalıkları etkin şekilde yönetir | Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | Sınav , Performans Görevi, |
7 | Solunum sistemi hastalıklarını tanımlar, bu hastalıkların bakımını açıklar ve sorunlarına yönelik bakım uygular ve değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Performans Görevi, |
8 | Kalp ve damar hastalıklarını tanımlar, bu hastalıkların bakımını açıklar ve sorunlarına yönelik bakım uygular ve değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Performans Görevi, |
9 | Kan hastalıklarını tanımlar, bu hastalıkların bakımını açıklar ve sorunlarına yönelik kanıt temelli bakım uygular ve değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
10 | Onkolojik hastalıkları tanımlar, bu hastalıkların bakımını açıklar ve sorunlarına yönelik kanıt temelli bakım uygular ve değerlendirir. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
11 | Endokrin sistem hastalıkları ve tedavisi hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur, kanıt temelli uygulamaları iç hastalıkları hemşireliğine uyarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
12 | Sindirim sistemi hastalıkları ve tedavisi hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur, kanıt temelli uygulamaları iç hastalıkları hemşireliğine uyarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Performans Görevi, |
13 | Üriner sistem hastalıkları ve tedavisi hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur, kanıt temelli uygulamaları iç hastalıkları hemşireliğine uyarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
14 | Sinir sistemi hastalıkları ve tedavisi hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur, kanıt temelli uygulamaları iç hastalıkları hemşireliğine uyarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık Bakımında Biyolojik ve Psikolojik Kavramlar: Kronik durumlar, Sağlık, hastalık, çevre, insan, sosyal destek, duyusal yoksunluk, kritik düşünme, yaşam kalitesi ve öz-bakım gücü, transkültürel hemşirelik | |
2 | Sağlık Bakımında Fizyopatolojik Kavramlar: Sıvı elektrolit dengesi ve dengesizlikleri, Asit baz dengesi ve dengesizlikleri | |
3 | Sağlık Bakımında Fizyopatolojik Kavramlar: Şok ve hemşirelik bakımı | |
4 | Sağlık Bakımında Fizyopatolojik Kavramlar: Ağrı ve hemşirelik bakımı | |
5 | Yaşlılık ve sık karşılaşılan hastalıklar | |
6 | Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | |
7 | Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | |
8 | Hematolojik hastalıklar, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımında yenilikler, hemşirelikle ilgili araştırmalar | |
9 | Onkolojik hastalıklar, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımında yenilikler, hemşirelikle ilgili araştırmalar | |
10 | Endokrin sistem hastalıkları, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımında yenilikler, hemşirelikle ilgili araştırmalar | |
11 | Sindirim sistemi hastalıkları, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımında yenilikler, hemşirelikle ilgili araştırmalar | |
12 | Üriner sistem hastalıkları, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımında yenilikler, hemşirelikle ilgili araştırmalar | |
13 | Eklem-Bağ dokusu hastalıkları, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımında yenilikler, hemşirelikle ilgili araştırmalar | |
14 | Sinir sistemi hastalıkları, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımında yenilikler, hemşirelikle ilgili araştırmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
2 | Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | ||||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |