Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yenidoğan ve Bakımı | HTP 521 | 0 | 3 + 2016 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yenidoğan ve ailelerine yönelik bakımı planlayıp uygulayabilme bilgi ve becerisini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Sağlıklı ve riskli yenidoğanların özellikleri ve bakımı , yenidoğan hastalıkları ve bakımı ,Aile bebek etkileşimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yenidoğan sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik uygulamaları bilir ve gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | Aile merkezli bakımın önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
3 | Sağlıklı yenidoğanı ve bakım önceliklerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | İntrauterin büyüme gelişme geriliğininde bakım ilkelerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
5 | Miyadından önce ve sonra doğan bebeklerin özelliklerini tanımlar ve bakımını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
6 | Yenidoğan resüsitasyonunu tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
7 | Yenidoğan sorunları ve bu durumlarda yaklaşımı tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Neonatoloji Giriş- Dünyada ve Ülkemizde Yenidoğan Sağlığının Durumu ve Yenidoğan Hemşireliği | |
2 | Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitelerinin Organizasyonu | |
3 | Yenidoğan Uterusun Dışında Yaşam Adaptasyonu. Yenidoğanda Isı Kontrolü | |
4 | Yenidoğan Değerlendirilmesi | |
5 | Yenidoğanda Sıvı- Elektrolit Dengesi | |
6 | Yenidoğan Ünitelerinde Hastane Enfeksiyonların Kontrolü | |
7 | Sağlıklı Yenidoğanın Bakımı | |
8 | Yüksek Riskli Yenidoğanlar ve Bakımı | |
9 | Yüksek Riskli Yenidoğanlar ve Bakımı | |
10 | Yenidoğan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | |
11 | Yenidoğan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | |
12 | Yenidoğan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | |
13 | Yenidoğan Resüsitasyonu | |
14 | Yenidoğan Resüsitasyonu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Dağoğlu T.,Görak G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik, Yenilenmiş İkinci Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 2- Kenner, C., & Lott, J. W. (2014). Comprehensive Neonatal Nursing Care : Fifth Edition. New York, NY: Springer Publishing Company. 3- Lomax, A. (2015). Examination of the newborn: an evidence-based guide. John Wiley & Sons. 4- Gülçin Bozkurt, Duygu Sönmez Düzkaya (2015). Yenidoğan Protokolleri. NOBEL TIP KİTABEVLERİ 5- Zeynep CONK, Zümrüt BAŞBAKKAL, Hatice BALYILMAZ, Bahire BOLIŞIK (2013). Pediatri Hemşireliği. AKADEMİSYEN KİTABEVİ
6- Çavuşoğlu H.(2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Çilt 1 genişletilmiş 9. baskı,Cilt 2 genişletilmiş 8.baskı, Sistem Ofset. 7- Weiner, G. M., Zaichkin, J., American Academy of Pediatrics, & American Heart Association. (2017). Textbook of Neonatal Resuscitation (NRP). 8- Neyzi O, Ertuğrul T. (2010). Pediatri, 4. Baskı, 1. Cilt İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi. 9- Savaşer S., Yıldız S.(2009). Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul. 10- Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (2013). Pediatri Hemşireliği, Akademisyem Tıp Kitabevi, Ankara. 11- Hockenberry, M. J., Wilson, D., & Rodgers, C. C. (2016). Wong's essentials of pediatric nursing. Elsevier Health Sciences. 12- Ball, J. W., Bindler, R. C., Cowen, K., & Shaw, M. R. (2016). Principles of pediatric nursing: Caring for children. Pearson. 13- Kuğuoğlu S, Demirbağ C. (Ed.)(2015) Aile Temelli Sağlık Yaklaşımı. Akademisyen Kitabevi. 14- Ward, S., & Hisley, S. (2015). Maternal-Child Nursing Care Optimizing Outcomes for Mothers, Children, & Families. FA Davis. 15- Alan R. Fleischman (2016). Pediatric Ethics: Protecting the Interests of Children. Oxford University Press. 16-Emine Gerçek, Nurdan Akçay Didişen, Seher Sarıkaya Karabudak (Çeviri edt) (2017). Anne Sütü Alan Bebeklerde EMME BECERİLERİNİ DESTEKLEME. Nobel Yayın Dağıtım 17-Meeks M, Hallsworth M, Yeo H. (2012). Yenidoğan Hemşireliği, Rota Tıp Kitabevi, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
2 | Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | ||||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |