Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ameliyathane Hemşireliğine Giriş | HTP 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DİLEK AYGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Ameliyathane hemşireliği konusunda rol ve işlevleri kavratmak |
Dersin İçeriği | Ameliyathanede temel kavramlar, Ameliyat öncesi bakım, Cerrahi aletler, suturlar, iğneler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ameliyathane hemşiresinin etik ve yasal sorumluluklarını tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | İntraoperatif bakım girişimlerini tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
3 | Cerrahi alet ve malzemelerin hazırlık ve bakımını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
4 | Aseptik uygulamaları doğru tekniği kullanarak yerine getirir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ameliyathane hemşireliğinde temelkavramlar | |
2 | Risk yönetimi ve hasta güvenliği | |
3 | İşyeri ve çalışan güvenliği | |
4 | Ameliyathanede çevre güvenliği | |
5 | Ameliyat öncesi bakım | |
6 | Anestezi | |
7 | İlaçlar ve solüsyonlar | |
8 | Enfeksiyonun önlenmesi ve kontrolü | |
9 | Cerrahi aletler, suturlar, iğneler | |
10 | Drenler, pansumanlar, yara iyileşmesi | |
11 | Doku örnekleri ile ilgili yapılacak iş ve işlemler | |
12 | Çevrenin sanitasyonu ve terminal temizlik | |
13 | Dekontaminasyon, dezenfeksiyon ve sterilizasyon | |
14 | Özel cerrahi uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
2 | Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | ||||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |