Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seç. Spr. Bil. (Sporda Yetenek Seçimi) | BES 044 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇETİN YAMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sporda yetenek seçimi hakkında doğru yönlendirme yapılabilmesinin sağlanması. |
Dersin İçeriği | Yetenek ve yatkınlık kavramının tanımı, bireysel ve Takım Sporlarında yetenek seçimi ilkeleri, uygulama örnekleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sporda Yetenek Kavramını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Yetenekli Sporcuların Tarama alanlarını bilir | Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Yetenekli Sporcunun Özelliklerini bilir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav , |
4 | Yetenek Seçimi Aşamalarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Yetenek seçimi için gözlem yapabilir | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Performans Görevi, |
6 | Sporda Yetenek Seçimi Metotlarını bilir ve bazılarını uygular | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav , Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Olarak Yetenek-Sporda Yetenek Kavramı Ve Tanımı | |
2 | Yetenek Türleri, statik Öğrenim Teorisine Dayalı Dinamik Yetenek Anlayışı | |
3 | Yetenekli Sporcunun Özellikleri, Yetenek Seçimi, Yararları ve Zararları Açısından Yaklaşım | |
4 | Yetenek Seçiminde Ön Şartlar | |
5 | Yetenek Şeçiminde Yapısal Faktörler | |
6 | Yetenek Seçiminde Psikososyal Faktörler | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Sporda Yetenek Seçimi Metotları (Doğal Seçim Ve Bilimsel Seçim) | |
9 | Yetenek Seçimi Aşamaları (1.,2., 3. Aşamalar) | |
10 | Yetenekli Sporcuların Tarama Alanları - Okullar - Yaz Spor Okulları - Gençlik Merkezleri | |
11 | Yeteneğin Eğitiminde Kulüpler Ve Federasyonların Rolü | |
12 | Yetenek Eğitiminde Yetişkinlere Düşen Görevler - Antrenörler, Bed. Eğt. Öğretmenleri ve Aile?den beklentiler | |
13 | Yetenek eğitiminde Hakem-Basın-Yayın Kuruluşları ve Seyircilerden Beklentiler | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sporda Yetenek Seçimi "Münir KURUDİREK" |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |