Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seç. Spr. Bil. (Sporda Sürdürülebilirlik) | BES 057 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İLAYDA GÜLSEREN DEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sürdürülebilirlik ve sporda sürdürülebilirlik kavramı konularını öğrenmek |
Dersin İçeriği | Sürdürlebilirlik kavramının, ekonomik, sosyal, çevresel, kültürel boyutlarını öğrenmek; sporda sürdürülebilirliğin uygulanması, spora katılım ve spor tesislerinde sürdürlebilirlik; Türkiyeden ve dünyadan örneklerini incelemeyi içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilirlik kavramı hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Sürdürülebilirliğin ekonomik, çevresel, kültürel, sosyal bileşenlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Sporda sürdürülebilirlik kavramını bilir ve önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Doğada yapılan spor etkinliklerinde sürdürülebilirliğin etkilerini analiz eder ve açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Dünyada ve Türkiyedeki sürdürülebilirlik girişimlerini ve yasalarını bilir ve açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Sporda sürdürülebilirliğin farkına varır ve uygulama yollarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilirliğin tarihçesi ve tanımı | |
2 | Sürdürülebilirliğin bileşenleri: ekonomik-sosyal-kültürel-çevresel | |
3 | Sporda sürdürülebilirlik: organizasyonel-bireysel-toplumsal | |
4 | Doğada yapılan sportif etkinliklerde sürdürülebilirlik: karada-havada-suda | |
5 | Doğada yapılan sportif etkinliklerin çevre üzerindeki etkileri | |
6 | Sportif etkinliklerde sosyal ve fiziksel (tesis, altyapı vb.) sürdürülebilirliğin sağlanması | |
7 | Ara sınav | |
8 | Spor tesislerinde yapılan sportif etkinliklerin sürdürülebilirliği | |
9 | Spor ve rekreasyon alanlarının tasarım ve kullanımında çevresel sürdürülebilirlik | |
10 | Dünyada sürdürülebilirlikle ilgili girişim ve örnekler: sporcu ve seyirci, spor tesisleri, stadyum, tenis kortu vb örnekler | |
11 | Türkiye’de sürdürülebilirliğin sağlanması için girişimler ve yasalar | |
12 | Büyük spor etkinliklerinin sürdürülebilirlik boyutları; Olimpiyatlar | |
13 | Örnek olay analizi: Sydney, Pekin, Londra Olimpiyatları | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Chernushenko, D.;"Sustainable Sport Management", UN Environment Programme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 7 |
2. Kısa Sınav | 8 |
1. Ödev | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |