Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seçmeli Yabancı Dil I (Almanca) | DIL 311 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Almanca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. SILA MUTLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HASAN NEDİM ÇETİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin Rekreasyon Bölümünün hedefleri doğrultusunda ve temel düzeyde Almancayı kullanabilmesidir. |
Dersin İçeriği | Öğrencinin Almancanın tümce yapısını kavrayıp, yabancı dil kullanabileceği ortamlardaki diyalogların tümce öğelerini oluşturabilmesidir. Öğrencinin Almancayla kendini ifade edebilmesi için kendi tümcelerini oluşturabilecek düzeyde temel Almanca Dilbilgisine sahip olması; okulda, işte, alışverişte, kamu kuruluşlarında, yemekte v.b. ortamlarda istek ve şikâyetlerini ifade edebilecek düzeyde Almancasını geliştirmek dersin amacı ve içeriğidir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Almanca başlangıç seviyesine ilişkin konuları ve konuşma örneklerini tekrarlar. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Almanca başlangıç seviyesindeki konuşmaları kendi cümleleriyle ifade eder. | Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
3 | Günlük yaşamda başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları gerçekleştirir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
4 | Başlangıç seviyesindeki Almancasını geliştirmek için seviye belirlemelerle bilgisini sınar. | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Almanca kullanımını ve dilbilgisi bilgilerini denetler. | Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
6 | Kendi sözlüğünü oluşturur. | Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, |
7 | Almanca giriş ve ilk başlangıç seviyesini başardığına hüküm verir. | Bireysel Çalışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Internationale Wörter auf Deutsch verstehen, jemanden begrüssen. | Internationale Wörter, Deutsche Namen, Deutsche Staedte |
2 | Begrüssung und sich vorstellen. Informationen zu Personen erstellen. Städte, Länder, Kontinente, Sprachen erkennen und so durch Wortschatz erweitern. Internationale Wörter suchen. | Europa und Deutschland Landkarten |
3 | Deutsch sehen und hören. Erste Kontakte beherrschen. Eine Stadt vorstellen. Wörter auf dem Stadtplan heraus knüpfen. | Alphabet |
4 | Gespraeche im Cafe. Ein Gespraech beginnen. Sich selbst und andere vorstellen. W-Frage erstellen und antworten. | W-Fragen. (Kursbuch A1-S.16) |
5 | Fragesatz oder Aussagesatz. Aufforderungssätze benutzen und wiederholen. Zaehlen. Zahlen bis 1000. | Zahlentabelle |
6 | Etwas bestellen und bezahlen. Getraenkekarte, Telefonbuch, Rechnungen. | Rechnungen |
7 | Namen und Herkunft fragen, korrigieren. Buchstabieren. Anmelde an der Rezeption. | Postkarte. Hotelbroschüre. Stadtplan. |
8 | Sich im Hotel anmelden. Telefonnummern nennen und verstehen. Ein Formular ausfüllen. | Telefonbuch. Visitenkarten. Personalien-Formular. |
9 | Posessivartikel, Personalpronomen und Praeposition: " in " Familienmitglieder und Freunde vorstellen. Wohnort nennen. Kommunikation in der Klasse. | (Kursbuch A1-S.26 und Unterlagen) |
10 | Nach Gegenstaenden fragen. Gegenstaende benennen. Wörter im Unterrichtsraum. Etwas nachfragen. | Wörterbuchauszüge. |
11 | Dinge und Mengen benennen. Einkaufsgespraeche führen. | Supermarktprospekt. (vom Unterlagen) |
12 | Preise, Gewichte und Masseinheiten. Indefiniter und Negotativer Artikel. | (Kursbuch A1 und Unterlagen) |
13 | Über Staedte und Sehenswürdigkeiten sprechen. Die geographische Lage angeben. Notizen machen. | Landkarten. (Kursbuch A1-S.44 und vom Unterlagen eine Grafiktabelle) |
14 | Sprachen in Europa. Deutschlands Nachbarsprachen. Wiederholung. Vorlesung nachlesen. Eine Grafik auswerten. | (Kursbuch A1 und Unterlagen) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | "Menschen" daF Kursbuch A1.1 Hueber Verlag / Sandra Evans, Franz Specht |
Ders Kaynakları | Funk, Herrmann. Studio d A1-Teilband 1 Kurs- und Übungsbuch. Cornelsen Verlag, 2008, Vokabeltaschenbuch; Deutsch-Türkisch-Deutsch Wörterbuch; Studio d A1-Audio-CD; Niebisch, Daniela. Schritte Video - Schritte International-1. Hueber Verlag, 2010; Cengiz, Birgit. Almanca Dilbilgisi. Sümer Kitabevi. Learn To Speak German Deluxe, eLanguage LLC 2006, Interaktif Öğrenim Çözümü Seti, EuroSoft Language Software |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |