Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Rekreasyonda İletışım ve Halkla İlışkıler | REK 305 | 5 | 4 + 0 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | ÖN KOŞUL YOKTUR |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FEHMİ ÇALIK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FEHMİ ÇALIK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin spor ve iletişim kavramını en iyi şekilde anlayarak bu iki kavram arasında bağlantı kurmalarını ve performansı geliştirmek amacıyla kullanımını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Sporda iletişim ve halkla ilişkiler dersi kapsamında iletişim tanımları yapılarak iletişimi oluşturan başlıca süreçlerin belirlenmesi ve bu süreçlerin spor alanından performansı attırmak amaçlı kullanımı işlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sporda iletişim tanımı yapabilme önemi, çeşitlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Sporda iletişim süreci ve öğeleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Sporda iletişimin işlevlerini ve kullanılan modelleri açıklar. | Anlatım, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Spordaki iletişim araçlarını tanır ve anlatır. | Anlatım, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Etkili iletişimin sporsal performans üzerine etkisini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Etkili bir iletişim için sporculara ve antrenörlere düşen görevleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sporda iletişim nedir? Önemi, çeşitleri | |
2 | Sporda iletişim süreci ve öğeleri | |
3 | İletişimin sınıflandırılması | |
4 | Sporda iletişimin işlevleri | |
5 | Sporda kullanılan iletişim modelleri | |
6 | Spordaki iletişim araçları | |
7 | Ara sınav | |
8 | Sporda iletişimi engelleyen faktörler | |
9 | Empati | |
10 | Etkin dinleme | |
11 | Etkili iletişimin sporsal performans üzerine etkisi | |
12 | Etkili bir iletişim için sporculara düşen görevler | |
13 | Etkili bir iletişim için Antrenörlere düşen görevler | |
14 | Genel özet |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Atabek, Necdet; Dağtaş, Erdal: Kamuoyu ve İletişim. Anadolu Üniversitesi Yayını. 1998 Berkay,Fügen: Basın Gücünün Oluşumu. Bilimin Işığında Aydınlanma Seminerleri. UÜ Yayınları. S.193-199. Bursa .2003 Bıçakçı, İlker: İletişim Dünyamız. MediaCat Kitapları. İstanbul. 2001 Condril,J; Bough, B: 101 İletişim Yolu. Beyaz Yayınları. İstanbul. 2000 Güleç, Sema: 21.Yüzyılda Kitle İletişimi. Bilimin Işığında Aydınlanma Seminerleri. UÜ Yayınları. S.167-192.Bursa .2003 Koloğlu, Orhan: Osmanlıdan Günümüze Türkiyede Basın. İletişim Yayınları. İstanbul. 1994 Kuter, Murat:Sporda iletişim.Yeşim.2003 Oskay,Ünsal: İletişimin ABCsi. İstanbul 2001 Özer, Kadir: İletişimsizlik Becersisi. Sistem Yayıncılık. İstanbul.2000 Zırllıoğlu, Merih: İletişim Nedir? Cem Yayınevi. İstanbul. 2003 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 192 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |