Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Rekreasyonda İletışım ve Halkla İlışkıler REK 305 5 4 + 0 4 8
Ön Koşul Dersleri ÖN KOŞUL YOKTUR
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FEHMİ ÇALIK
Dersi Verenler Doç.Dr. FEHMİ ÇALIK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin spor ve iletişim kavramını en iyi şekilde anlayarak bu iki kavram arasında bağlantı kurmalarını ve performansı geliştirmek amacıyla kullanımını sağlamak.
Dersin İçeriği Sporda iletişim ve halkla ilişkiler dersi kapsamında iletişim tanımları yapılarak iletişimi oluşturan başlıca süreçlerin belirlenmesi ve bu süreçlerin spor alanından performansı attırmak amaçlı kullanımı işlenecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sporda iletişim tanımı yapabilme önemi, çeşitlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Sporda iletişim süreci ve öğeleri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 Sporda iletişimin işlevlerini ve kullanılan modelleri açıklar. Anlatım, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
4 Spordaki iletişim araçlarını tanır ve anlatır. Anlatım, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
5 Etkili iletişimin sporsal performans üzerine etkisini anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
6 Etkili bir iletişim için sporculara ve antrenörlere düşen görevleri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sporda iletişim nedir? Önemi, çeşitleri
2 Sporda iletişim süreci ve öğeleri
3 İletişimin sınıflandırılması
4 Sporda iletişimin işlevleri
5 Sporda kullanılan iletişim modelleri
6 Spordaki iletişim araçları
7 Ara sınav
8 Sporda iletişimi engelleyen faktörler
9 Empati
10 Etkin dinleme
11 Etkili iletişimin sporsal performans üzerine etkisi
12 Etkili bir iletişim için sporculara düşen görevler
13 Etkili bir iletişim için Antrenörlere düşen görevler
14 Genel özet
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Atabek, Necdet; Dağtaş, Erdal: Kamuoyu ve İletişim. Anadolu Üniversitesi Yayını. 1998
Berkay,Fügen: Basın Gücünün Oluşumu. Bilimin Işığında Aydınlanma Seminerleri. UÜ Yayınları. S.193-199. Bursa .2003
Bıçakçı, İlker: İletişim Dünyamız. MediaCat Kitapları. İstanbul. 2001
Condril,J; Bough, B: 101 İletişim Yolu. Beyaz Yayınları. İstanbul. 2000
Güleç, Sema: 21.Yüzyılda Kitle İletişimi. Bilimin Işığında Aydınlanma Seminerleri. UÜ Yayınları. S.167-192.Bursa .2003
Koloğlu, Orhan: Osmanlıdan Günümüze Türkiyede Basın. İletişim Yayınları. İstanbul. 1994
Kuter, Murat:Sporda iletişim.Yeşim.2003
Oskay,Ünsal: İletişimin ABCsi. İstanbul 2001
Özer, Kadir: İletişimsizlik Becersisi. Sistem Yayıncılık. İstanbul.2000
Zırllıoğlu, Merih: İletişim Nedir? Cem Yayınevi. İstanbul. 2003
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Sözlü Sınav 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 1 14 14
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 192
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,68
Dersin AKTS Kredisi 8