Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ekonometri | FEK 305 | 5 | 6 + 0 | 6 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HİLAL YILDIZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. VELİ YILANCI, |
Dersin Yardımcıları | Araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İktisadi teorileri ileri kantitatif tekniklerle analiz etmeyi amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Ekonomik teori ve çalışmalarda ekonomik modellerinin tahmininde ve testlerinde kantitatif yöntemler kullanılmaktadır.(1) Öğrenciler ekonomik analizlerde belli istatistiksel teknikler öğrenir; (2) ekonomistlerin yaptıkları ampirik çalışmaları daha rahat anlama yetenekleri kazanır (3) araştırma sorularını ekonometrik ifade etme deneyimleri edinirler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İktisat teorisindeki varsayımları kantitatif olarak ele alır | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | İleri düzeyde tahmin ve öngörülerde bulunur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Değişik test teknikleri uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Bilgisayar programlarının kullanımını ele alır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Gerekli analiz ve yorumları alternatifli olarak ele alır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | Testlerin isabetliliğini test eder, politika üretir ve yönlendirici yorumlarda bulunur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ekonometrik Kavramların açıklanması | KUTLAR (2007) Bölüm I |
2 | Ana kütle regresyon fonksiyonu ve örneklem regresyon fonksiyonunun açıklanması | KUTLAR (2007) Bölüm I |
3 | Basit regresyon denkleminin en küçük kareler yöntemiyle tahmin edilmesi | KUTLAR (2007) Bölüm I-II |
4 | SPSS programının tanıtımı | KUTLAR (2007) Bölüm II |
5 | Regresyon denkleminin SPSS bilgisayar programı marifetiyle tahmin edilmesi | KUTLAR (2007) Bölüm II |
6 | Regresyon denkleminden elde edilen tahmincilerin hipotez testleriyle sınanması | KUTLAR (2007) Bölüm II |
7 | Tahmincilerin SPSS programında ele alınması | KUTLAR (2007) Bölüm II |
8 | Çoklu regresyon denkleminin tahin edilmesi | KUTLAR (2007) Bölüm III |
9 | Çoklu regresyon denklemi ile ilgili varsayımların ele alınması | KUTLAR (2007) Bölüm III |
10 | Çoklu regresyon denklemi tahmin edicilerinin verilen anlamlılık düzeylerinde sınanması | KUTLAR (2007) Bölüm III |
11 | Regresyon denkleminden sonra elde edilen tahmincilerin ekonomik anlamada yorumlanması | KUTLAR (2007) Bölüm IV |
12 | Kestirim sorunun ve kestirim türlerinin açıklanması | KUTLAR (2007) Bölüm IV |
13 | Doğrusal olmayan denklemlerin logaritmik olarak doğrusal denklem türüne dönüştürülmesi | KUTLAR (2007) Bölüm IV |
14 | Çoklu regresyon denkleminin matris tekniği ile tahmin edilmesi | KUTLAR (2007) Bölüm IV |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Aziz Kutlar, Ekonometriye Giriş Aziz Kutlar, Uygulamalı ekonometri |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi ve politikası hakkında bilgili olma. | X | |||||
5 | İktisadın sosyal bir bilim olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X | |||||
6 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
7 | Genel işletme yönetimi, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | X | |||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | X | |||||
9 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | X | |||||
10 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde muhasebe bilgisine sahip olma. | X | |||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanabilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |