Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Edebiyatı | CGP 203 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | bu dersin amacı çocuk gelişimi programı öğrencilerinin çocuk edebiyatı ile ilgili temel bilgileri edinmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Ana dili etkinliklerinin çocuğun gelişimine olan etkileri,Okul öncesi eğitim kurumlarında ana dili etkinlikleri,Çocuk edebiyatı yapıtlarında aranacak temel ölçütler,Dil ve anlatımın dilimizin anlatım olanaklarını yansıtmadaki başarısı,Dilsel kurgunun yazınsal özgünlüğü,Dilsel kurgunun düzeye uygunluğu,Dilsel kurgunun çocuğun düş kurmasına ve çocuğun düşünme sorumluluğu üstlenmesine katkısı,Kurgudaki merak öğelerinin okuma isteği uyandırmadaki etkisi,Olay dizisindeki çatışmaların çocuk gerçekçiliğine uygunluğu,Kahramanın bir özdeşim öğesi olarak niteliği,Çocuk edebiyatı örneklerinin incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ana dili etkinliklerinin çocuğun gelişimine olan etkilerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Okul öncesi eğitim kurumlarında ana dili etkinliklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Çocuk edebiyatı yapıtlarında aranacak temel ölçütleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Dil ve anlatımın dilimizin anlatım olanaklarını yansıtmadaki başarısını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Dilsel kurgunun yazınsal özgünlüğünü öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Dilsel kurgunun düzeye uygunluğunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Dilsel kurgunun çocuğun düş kurmasına katkısını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Dilsel kurgunun çocuğun düşünme sorumluluğu üstlenmesine katkısını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
9 | Kurgunun çocuğun eğlenmesine katkısını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
10 | Kurgudaki merak öğelerinin okuma isteği uyandırmadaki etkisini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
11 | Olay dizisindeki çatışmaların çocuk gerçekçiliğine uygunluğunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
12 | Olayların geçtiği çevreni çocuğun yaşama kültürüne katkısını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
13 | Kahramanın bir özdeşim öğesi olarak niteliğini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
14 | Çocuk edebiyatı örneklerinin incelenmesini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ana dili etkinliklerinin çocuğun gelişimine olan etkileri | [1] Sayfa: 5-11 |
2 | Okul öncesi eğitim kurumlarında ana dili etkinlikleri | [1] Sayfa:11-25 |
3 | Çocuk edebiyatı yapıtlarında aranacak temel ölçütler | [1] Sayfa:25-37 |
4 | Dil ve anlatımın dilimizin anlatım olanaklarını yansıtmadaki başarısı | [1] Sayfa:37-41 |
5 | Dilsel kurgunun yazınsal özgünlüğü | [1] Sayfa:41-53 |
6 | Dilsel kurgunun düzeye uygunluğu | [1] Sayfa:53-63 |
7 | Dilsel kurgunun çocuğun düş kurmasına ve çocuğun düşünme sorumluluğu üstlenmesine katkısı | [1] Sayfa:63-78 |
8 | YIL İÇİ SINAV | |
9 | Kurgunun çocuğun eğlenmesine katkısı | [1] Sayfa:78-84 |
10 | Kurgudaki merak öğelerinin okuma isteği uyandırmadaki etkisi | [1] Sayfa:84-89 |
11 | Olay dizisindeki çatışmaların çocuk gerçekçiliğine uygunluğu | [1] Sayfa:89-98 |
12 | Olayların geçtiği çevreni çocuğun yaşama kültürüne katkısı | [1] Sayfa:98-105 |
13 | Kahramanın bir özdeşim öğesi olarak niteliği | [1] Sayfa:105-117 |
14 | Çocuk edebiyatı örneklerinin incelenmesi | [1] Sayfa:117-125 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Güleryüz H. (2003)Yaratıcı Çocuk Edebiyatı. Ankara: Pegem Yay. [2] Sever S. (2003). Çocuk ve Edebiyat. Kök Yay.Ankara [3]Oğuzkan F. (2001). Çocuk Edebiyatı. Anı Yay.Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | X | ||||||
8 | X | ||||||
9 | X | ||||||
10 | X | ||||||
11 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |