Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk Edebiyatı CGP 203 3 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı bu dersin amacı çocuk gelişimi programı öğrencilerinin çocuk edebiyatı ile ilgili temel bilgileri edinmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Ana dili etkinliklerinin çocuğun gelişimine olan etkileri,Okul öncesi eğitim kurumlarında ana dili etkinlikleri,Çocuk edebiyatı yapıtlarında aranacak temel ölçütler,Dil ve anlatımın dilimizin anlatım olanaklarını yansıtmadaki başarısı,Dilsel kurgunun yazınsal özgünlüğü,Dilsel kurgunun düzeye uygunluğu,Dilsel kurgunun çocuğun düş kurmasına ve çocuğun düşünme sorumluluğu üstlenmesine katkısı,Kurgudaki merak öğelerinin okuma isteği uyandırmadaki etkisi,Olay dizisindeki çatışmaların çocuk gerçekçiliğine uygunluğu,Kahramanın bir özdeşim öğesi olarak niteliği,Çocuk edebiyatı örneklerinin incelenmesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ana dili etkinliklerinin çocuğun gelişimine olan etkilerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Okul öncesi eğitim kurumlarında ana dili etkinliklerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 Çocuk edebiyatı yapıtlarında aranacak temel ölçütleri öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
4 Dil ve anlatımın dilimizin anlatım olanaklarını yansıtmadaki başarısını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
5 Dilsel kurgunun yazınsal özgünlüğünü öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
6 Dilsel kurgunun düzeye uygunluğunu öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
7 Dilsel kurgunun çocuğun düş kurmasına katkısını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
8 Dilsel kurgunun çocuğun düşünme sorumluluğu üstlenmesine katkısını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
9 Kurgunun çocuğun eğlenmesine katkısını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
10 Kurgudaki merak öğelerinin okuma isteği uyandırmadaki etkisini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
11 Olay dizisindeki çatışmaların çocuk gerçekçiliğine uygunluğunu öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
12 Olayların geçtiği çevreni çocuğun yaşama kültürüne katkısını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
13 Kahramanın bir özdeşim öğesi olarak niteliğini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
14 Çocuk edebiyatı örneklerinin incelenmesini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ana dili etkinliklerinin çocuğun gelişimine olan etkileri [1] Sayfa: 5-11
2 Okul öncesi eğitim kurumlarında ana dili etkinlikleri [1] Sayfa:11-25
3 Çocuk edebiyatı yapıtlarında aranacak temel ölçütler [1] Sayfa:25-37
4 Dil ve anlatımın dilimizin anlatım olanaklarını yansıtmadaki başarısı [1] Sayfa:37-41
5 Dilsel kurgunun yazınsal özgünlüğü [1] Sayfa:41-53
6 Dilsel kurgunun düzeye uygunluğu [1] Sayfa:53-63
7 Dilsel kurgunun çocuğun düş kurmasına ve çocuğun düşünme sorumluluğu üstlenmesine katkısı [1] Sayfa:63-78
8 YIL İÇİ SINAV
9 Kurgunun çocuğun eğlenmesine katkısı [1] Sayfa:78-84
10 Kurgudaki merak öğelerinin okuma isteği uyandırmadaki etkisi [1] Sayfa:84-89
11 Olay dizisindeki çatışmaların çocuk gerçekçiliğine uygunluğu [1] Sayfa:89-98
12 Olayların geçtiği çevreni çocuğun yaşama kültürüne katkısı [1] Sayfa:98-105
13 Kahramanın bir özdeşim öğesi olarak niteliği [1] Sayfa:105-117
14 Çocuk edebiyatı örneklerinin incelenmesi [1] Sayfa:117-125
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1] Güleryüz H. (2003)Yaratıcı Çocuk Edebiyatı. Ankara: Pegem Yay.
[2] Sever S. (2003). Çocuk ve Edebiyat. Kök Yay.Ankara
[3]Oğuzkan F. (2001). Çocuk Edebiyatı. Anı Yay.Ankara
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 X
2 X
3 X
4 X
5 X
6 X
7 X
8 X
9 X
10 X
11 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Toplam İş Yükü 98
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,92
Dersin AKTS Kredisi 3