Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Anne Baba Eğitimi | CGP 106 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SEVGİ ALBAYRAKTAROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ailelerin çocuk gelişimi ve eğitimi hakkında doğru bilgilendirilmelerini sağlayarak okul öncesi eğitime katkıda bulunmalarını sağlama ve Olumlu ebeveyn tutum ve davranışlarının çocuğa doğru kazanımlar kazandırmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Sosyal yapı, kültür ve insanın sosyal gelişimi, ailenin tanımı, yapısı ve değerleri, aileye yönelik eğitim programları, modelleri ve projeleri, Türkiyede uygulanan aileye yönelik bazı program örnekleri, yetişkinin tanımı ve yetişkin öğrenmesi, yetişkin psikolojisi-yetişkinlik evreleri, aile kuramları; okul öncesi eğitimde aile katılımı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuğun gelişimi ve eğitiminde ailenin rolünü, Türk aile yapısı ve niteliklerini söyler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | İnsanın sosyal gelişimini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Ailenin tanımını, aile içi ilişkilerin çocuğun psikolojik gelişimindeki yerini anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Ailenin yapısı, çalışan anne ve çocuk ilişkileri ile aile ile birlikte yaşayan bireyler ve çocuk arasındaki ilişkileri betimler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Ailenin değerleri ve çocuğun sosyalleşmesine etki eden ailesel faktörleri yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Aileye yönelik eğitim programları ile yetişkin eğitimi ve özelliklerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Türkiyede uygulanan aileye yönelik bazı program örnekleri ve çocuğun gelişim dönemleri ve her bir dönemde kazandırılması beklenen beceriler ve davranışları yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Yetişkinin tanımı, yetişkin psikolojisinin evreleri hakkında kendi fikirlerini açıklar. Okulda eğitimcilerin, evde ebeveynlerin bu konuda yapması gerekenleri yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
9 | Anne- babalar için rehberlik hizmetleri ve sağlık-sosyal güvenlik hizmetlerinin neler olduğu hakkında aile katılım programları hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
10 | Türkiyede uygulanan aileye yönelik bazı program örneklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
11 | Yetişkinin tanımı, yetişkin öğrenmesi, yetişkin psikolojisi arasındaki ilişkiyi açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
12 | Yetişkinlik evrelerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
13 | Aile kuramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
14 | Okul öncesi eğitimde aile katılımının özelliklerini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal yapı | [2] Sayfa: 170-221 |
2 | Kültür ve insanın sosyal gelişimi | [2] Sayfa: 170-221 |
3 | Ailenin tanımı | [1] Sayfa: 23-36 |
4 | Ailenin yapısı | [2] Sayfa: 13-33 |
5 | Ailenin değerleri | [1] Sayfa: 58, 106, 119, 121, 138 |
6 | Aileye yönelik eğitim program, model ve projeleri | [2] Sayfa: 34-68 |
7 | Aile içi iletişim | [2] Sayfa 121-154 |
8 | Çocuğu yönlendirmede ailenin rolü | [2] Sayfa: 156-168 |
9 | Türkiyede uygulanan aileye yönelik bazı program örnekleri | |
10 | Yarıyıl içi sınav | |
11 | Yetişkinin tanımı, yetişkin öğrenmesi, yetişkin psikolojisi | [2] Sayfa: 90-99 |
12 | Yetişkinlik evreleri | [1] Sayfa: 84-97 |
13 | Aile kuramları | [1] Sayfa: 56-72 |
14 | Okul öncesi eğitimde aile katılımı. | [2] Sayfa: 179-185 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]Bir aile olmak-Anne baba olmanın altın kuralları, (2004) Necla Tuzcuoğlu Morpa Kültür Yayınları, İstanbul [2]Ana-Baba ve Çocuk, (2007) Haluk Yavuzer, Remzi Kitabevi, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | X | ||||||
9 | |||||||
10 | X | ||||||
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |