Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Finansal Ürün ve Hizmet Pazarlaması BSP 106 2 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. NERMİN CEREN TÜRKMEN
Dersi Verenler Öğr.Gör. BÜLENT DİZMAN, Öğr.Gör. DİLEK SÜRMELİ,
Dersin Yardımcıları Öğr. Gör. Bülent DİZMAN, Öğr. Gör. Esra ÇELİK
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Pazarlamanın tanımı, hizmet pazarlaması kavramı, banka hizmetlerinin pazarlama özellikleri hakkında bilgi vermek bu dersin temel amacıdır.
Dersin İçeriği Derste pazarlama, hizmet pazarlaması, bankacılık ve sigortacılıkta pazarlama, bankacılık ve sigortacılık hizmetlerinin temel özellikleri, hizmet kalitesini etkileyen faktörler, Banka ve sigorta hizmetlerinin fiyatlandırılması, hizmetlerinin dağıtımı, tutundurma, müşteri tipleri konuları aktarılacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlama konusunda temel kavramları bilirler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 Finansal ürün ve hizmetler üzerinde pazarlama kavramlarını ve araçlarını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
3 İşletmelerin kendilerini pazara kabul ettirme konusunda hangi pazarlama stratejilerin kullanacaklarını öğrenirler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
4 Ekonomideki ve pazarlamadaki yeni gelişmelerin işletmenin faaliyetlerini nasıl etkilediğini öğrenirler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
5 Hizmet kalitesini etkileyen faktörler, konusunda temel kavramları bilirler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
6 Banka ve sigorta hizmetlerinin fiyatlandırılması,dağıtımı, tutundurma, müşteri tipleri konuları nda temel kavramları bilirler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlamaya giriş- Hizmet pazarlaması, Bankacılık ve Sigortacılıkta pazarlama, ODABAŞI, Yavuz; Banka ve Sigorta Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, 2006, Eskişehir, 1.Bölüm.
2 Pazarlama karması bileşenleri (4P-7P) Ders kitabının ilgili bölümleri
3 Tüketici Davranışlarını açıklayan teoriler- Satın alma süreci MUCUK, İ., Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2004.
4 Finansal sektörde ürün ve hizmet kavramı- Ürün yaşam eğrisi Ders kitabının ilgili bölümleri
5 Bankacılıkta Pazar bölümlendirme- Bankacılıkta hedef Pazar seçim stratejileri- Konumlandırma Ders kitabının ilgili bölümleri
6 Finansal ürün ve hizmetlerde fiyatlandırma ODABAŞI, Yavuz; Banka ve Sigorta Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, 2006, Eskişehir, 3.Bölüm, 9.Bölüm.
7 Bankacılık ve Sigortacılık Hizmetlerinde dağıtım ODABAŞI, Yavuz; Banka ve Sigorta Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, 2006, Eskişehir, 4.Bölüm, 10.Bölüm.
8 Bankacılık ve Sigortacılık Hizmetlerinde tutundurma ODABAŞI, Yavuz; Banka ve Sigorta Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, 2006, Eskişehir, 5.Bölüm,12. Bölüm.
9 Ara Sınav
10 Bankacılıkta ve Sigortacılıkta Reklâm- Örnek reklamların analizi Ders kitabının ilgili bölümleri
11 Kişisel Satış Ders kitabının ilgili bölümleri
12 Bankacılık ve Sigortacılıkta hizmet kalitesi, Hizmette kalite sorunu ve denetlenmesi Ders kitabının ilgili bölümleri
13 İç müşteriler- performans ölçümü ve performansın değerlendirilmesi Ders kitabının ilgili bölümleri
14 Finansal sektörde güncel pazarlama trendleri (mobil pazarlama, viral pazarlama, B2B, M2M,..) Konu ile ilgili güncel makaleler okunabilir
Kaynaklar
Ders Notu Sevgi Ayşe ÖZTÜRK, Hizmet Pazarlaması, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 4