Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki Yabancı Dil | CKP 102 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HÜLYA DEMİREL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ÖMER SEZAİ AYKAÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | To teach the students to express theirselves in correct and clear English by developing reading and writing skills. In order to make the students concious about the subjects, especially in programs´ field. |
Dersin İçeriği | Developing reading and writing skills in order to get the required developments and applications in respect to their programs´ field. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Developing reading and writing skills. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | To make the studensts have enough information in their fields. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Reading comprehension skills. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | To teach writing business letter and job application. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Grammar Review; Present Tense, Present Continuous Tense, Present Perfect Tense,Past Tense, Past Perfect Tense, Past Continuous Tense | |
2 | Grammar Review; Future tense, Modals;can,could,must, may,should,could, had better would | |
3 | Questions and auxiliary verbs, Articles and nouns,Pronouns and determiners,Conjuctions and prepositions; Although, though, eventhough, inspite of/despite, unless, like, as, Prepositions; in, on,at, by, to, etc. | |
4 | Phrasal verbs,Agreement of subject and verb, proper nouns and common nouns, personal, pronouns-possessive, | |
5 | The prepositional phrases,Using verbs correctly, regular and irregular verbs, exercises,Using pronouns and Using modifiers correctly, exercises | |
6 | Letter writing, Using dictionary, vocabulary; learning and using new words | |
7 | Letter writing,exercises | |
8 | Reading Skills ; Reading texts about the related to the programmes´ field. | |
9 | Quarter Exam | |
10 | Reading Skills ; Reading texts about the related to the programmes´ field. | |
11 | Reading Skills ; Reading texts about the related to the programmes´ field. | |
12 | Reading Skills, Reading Texts about about the related to the programmes´ field. | |
13 | Reading Skills, Reading Texts about about the related to the programmes´ field. | |
14 | Reading Skills,Reading texts about the problems the related to the programmes´ field. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Öztürk, C., Building Skills For Proficiency, Hacettepe Taş Yayınları, Ankara 1997. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | X | ||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | X | ||||||
7 | X | ||||||
8 | |||||||
9 | X | ||||||
10 | X | ||||||
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |