Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tehlikeli Atıklar ve Kontrolü | CKP 118 | 2 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HÜLYA DEMİREL |
Dersi Verenler | SEBİLE AÇIKALIN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tehlikeli ve zararlı atıkların tanımlanması, tehlikeli ve zararlı atıkların kaynakları ve tehlikeli atık üretimini en aza indirecek yöntemlerin araştırılması ve uygun görülen yöntemlerin uygulanması ile tüm bu önlemlere rağmen oluşan tehlikeli atıkların taşınması, bertarafı, düzensiz olarak uzaklaştırılma sonucu kirlenmiş alanların arıtım yöntemlerinin öğrenilmesidir. |
Dersin İçeriği | Tehlikeli atıkların tanımlanması, tanımlanan bu tehlikeli atıkların kaynakları, kaynaklarında gerekli tedbirler alınmasına rağmen oluşan bu atıkların sınıflandırılması, tehlikeli ve zararlı atık üretiminin en aza indirilmesi için alınması gereken zorunlu tedbirler, tehlikeli atıklarla ilgili yönetmelikler, tehlikeli atıkların taşınması ve bertarafı ile kirlenmiş bölgelerin temizlenme yöntemlerinin araştırılmasıdır. Bununla birlikte Dünyada uygulanan yöntemlerin ülkemizdeki kirlenmiş bölgeler için uygulanabilirliğinin araştırılması şeklindedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tehlikeli atıkları saptama, tanımlama, ve arıtma becerisi; bu amaçla uygun arıtma yöntemlerin seçme ve uygulama becerisini geliştirmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Seçilen tehlikeli atik için, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazandırılması. | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tehlikeli Atıkların Tanımlanması ve Kaynakları | |
2 | Tehlikeli Atıkların Sınıflandırılması, Tehlikeli Atıkların Fiziksel Kimyasal Özellikleri | |
3 | Tehlikeli ve Zararlı Atık Oluşumu | |
4 | Tehlikeli ve Zararlı Atıkların Toksik Etkileri | |
5 | Kirlilik Kontrolü ve Tehlikeli Atıklarının Oluşumunun Azaltılması | |
6 | Tehlikeli Atıklarla İlgili Yönetmelikler, Tehlikeli Atık Yönetmeliği | |
7 | Arazide Depolama Ve Uzaklaştırma, Kirlenmiş Alanlar, Arazi İyileştirmesi | |
8 | Tehlikeli Atıkların Çevresel Ortamlardaki Taşınımı, Tehlikeli Atıkların Taşınması Ve Depolanması İle İlgili Teknikler | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Tehlikeli Atıkların Arıtılması | |
11 | Fiziksel ve Kimyasal Arıtım Metotları | |
12 | Biyolojik Arıtım Metotları | |
13 | Termal Metotlar | |
14 | Stabilizasyon (Kararlılaştırma) ve Katılaştırma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Tehlikeli Atıkların Kontrolü Yönetmeliği, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı,2005. 2- LaGrega, M.D.; Phillip L.B. Hazardous Waste Management. McGraw-Hill: New York. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | X | ||||||
10 | |||||||
11 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |