Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İslami Türk Edebiyatı | DAO 260 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KENAN MERMER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk-İslâm Edebiyatı?nın mahiyetini, kaynaklarını ve bu edebiyattaki nazım-nesir türlerini öğretmek |
Dersin İçeriği | Türk-İslâm Edebiyatı?nın tarihsel olarak gelişimi, dönemleri, nazım-nesir tahlilleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk-İslâm Edebiyatı?nın inşa olunma sürecini kavrar.. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
2 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın özelliklerini ve kaynaklarını bilir. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Türk-İslâm Edebiyatı?nın temel eserlerini kısmen yorumlar. | Alıştırma ve Uygulama, Altı Şapka, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Türk-İslâm Edebiyatı´ndaki dinî-edebî türleri bilir. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
5 | İslâmî edebiyatın yüzyıllar içerisindeki değişimini analiz eder. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Altı Şapka, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Manzum ve mensur metinleri içerik ve edebî sanatlar açısından analiz eder. | Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk-İslâm Edebiyatı´na Giriş (Mahiyeti ve Özellikleri) | |
2 | İslâm Öncesi Türk Edebiyat (Sözlü ve Yazılı Dönem) | |
3 | İslâmî Dönem Türk Edebiyatı´nın Genel Özellikleri | |
4 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Kaynakları | |
5 | İlk Dönem Türk-İslâm Edebiyatı Eserleri ve Hikmet Geleneği | |
6 | Anadolu Selçuklu´da Edebî-Tasavvufî Hayat (H. Bektaş-ı Veli-Mevlânâ ve Yûnus Emre) | |
7 | Dinî-Edebî Türler (Tevhîd, Münâcât, Esmâ-i Hüsnâ Şerhleri, Na´t) | |
8 | Dinî-Edebî Türler (Mevlid, Sîretü´n-Nebî, Hilye, Şemâil, Hadîs-i Erba´în) | |
9 | Dinî-Edebî Türlere Örnekler | |
10 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Dönemleri (XIV-XVI. Yüzyıla Meşhur Sanatkârlar ve Eserler Doğrultusunda Genel Bakış) | |
11 | Türk-İslâm Edebiyatı´nın Dönemleri (XVII-XIX. Yüzyıla Meşhur Sanatkârlar ve Eserler Doğrultusunda Genel Bakış) | |
12 | Edebî Sanatlar (Söz ve Anlam Sanatlarının Başlıca Örnekleri | |
13 | Divan Edebiyatı´ndan Örnek Metinler | |
14 | Tasavvuf ve Halk Edebiyatı´ndan Örnek Metinler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. H. İbrahim ŞENER-Alim YILDIZ, Türk-İslâm Edebiyatı, Rağbet Yayınları, İstanbul, 2003. 2. Bilal KEMİKLİ, Türk-İslam Edebiyatı GİRİŞ, Emin Yayınları, Bursa, 2010. 3. Ahmed Hamdi TANPINAR, XIX. Asrı Türk Edebiyatı Tarihi, Çağlayan Kitabevi, İstanbul, 2003. 4. Agâh Sırrı LEVEND, Türk Edebiyatı Tarihi, TTK Yayınları, Ankara, 1988. 5. Agâh Sırrı LEVEND, Divân Edebiyatı (Kelimeler ve Remizler; Mazmûnlar ve Mefhûmlar), Enderun Kitabevi, İstanbul, 1984. 6. Fuat KÖPRÜLÜ, Edebiyat Araştırmaları (I-II), Akçağ Yayınları, Ankara, 2004. 7. Kazım YETİŞ, Dönemler ve Problemler Aynasında Tanzimat Edebiyatı, Kitabevi, İstanbul, 2007. 8. Orhan OKAY, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2005. 9. Ömür CEYLAN, Tasavvufî Şiir Şerhleri, Kitabevi, İstanbul, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 61 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |