Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Sanatta Politik İmge | RES 621 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞİRİN YILMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ŞİRİN YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çağdaş Sanat ve Politik eğilimlerin/yaklaşımların kesiştiği sanat üretimlerinin, estetik ve görsel açıdan incelenmesi |
Dersin İçeriği | 1. Sanatta Politik İmgenin Tanımlanması 2. Sanat ve Politik İşlev İlişkisi 3. Sanat Siyaset İlişkisinin Temellendirilmesi 4. Modernizmden Postmodernizme Sanatın Politikası 5. Kültürel Politika ve Çağdaş Sanat İlişkisi 6. Çağdaş Sanatta Muhalefet ve Öteki |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Epistemolojik İmge, Sanatsal İmge, Politik İmge | |
2 | Sanat ve Politik İşlev | |
3 | Sanat-Siyaset ilişkisi Bağlamında uluslaşma | |
4 | Sanat-Siyaset İlişkisi Bağlamında Özerkleşme | |
5 | Sanat Siyaset İlişkisi Bağlamında Avangard | |
6 | Modernizm ve Modern Sanatın Politikası | |
7 | Sanatın Soğuk Savaşı: Greenberg Modernizmi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Avangarda Ne Oldu? | |
10 | Postmodernizm ve Çağdaş Sanatın Politikası | |
11 | Kültürel Politika ve Çağdaş Sanat İlişkisi | |
12 | Çağdaş Sanatta Muhalefet ve öteki | |
13 | Sanatın Sonu / Artivizm | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Estetik (Avner ZİSS); Düşünce Tarihi (Afşar Timuçin); Sanat ve Propaganda (Toby Clark); Sanat/Siyaset (Kolektif-Ali Artun); Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi (Kolektif), Sanat A.Ş. Çağdaş Sanat ve Bienaller (Julian Stallabras); BOURRIAUD, Nicolas2003. İlişkisel Estetik; WU, Chin-tao (2005). Kültürün Özelleştirilmesi; KUSPIT, Donald (2006). Sanatın Sonu; JAMESON, Fredric (2008). Postmodernizm ya da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı; GUILBAUT, Serge2009. New York Modern Sanat Düşüncesini Nasıl Çaldı; EAGLETON, BÜRGER, Peter2007. Avangard Kuramı; LYOTARD, François (2009). “Postmodernizmin Dönüşü; BAUDRILLARD, Jean2010. Sanat Komplosu, Yeni Sanat Düzeni ve Çağdaş Estetik; Terry (2011). Kültür Yorumları; Çağdaş Sanat ve Kültüralizm (Ali Artun) |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | ||||||
9 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
10 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
11 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
12 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
13 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
14 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |