Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Sağlığı Hemşireliği | HMS 636 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Okul toplumunun sağlığını değerlendirmeyi, korumayı, geliştirmeyi, hastalık ve sakatlık halinde tedavi, bakım ve rehabilitasyonu öğretir. |
Dersin İçeriği | Tarihçe, Okul sağlığının tanımı , Dünyada ve Türkiye?de okul sağlığının yeri, Okul sağlığı hemşireliği ,Okul sağlığı hemşirenin rol ve sorumlulukları , Okul çocuğunun özellikleri, Okul sağlığı çocuklardaki akut sorunlar , Okul sağlığı çocuklarındaki kronik sorunlar, Okul çocuklarında riskli davrananışlar (Sigara, alkol kullanımı, Cinsel davranışlar), Okul çocuklarında riskli davranışlar (Beslenme bozuklukları, Yetersiz fiziksel aktivite), Okulda şiddet, Okul sağlığını geliştirme programları, Okul sağlık ofisinin dizaynı, Güvenli okul çevresi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul sağlık kayıtlarını tutar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | Okul çocuğu ve ailesi, okul çalışanlarına bireysel danışmanlık yapar. | Anlatım, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
3 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve ihtiyaç duyulan konularda sağlık eğitimi yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Altı Şapka, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Performans Görevi, |
4 | Okul çevresinin fizik koşullarını değerlendirip düzenler. | Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | İlk yardım girişimlerini uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Okul çocuğu ve adölesanın sağlık riskleri ve sorunlarına yönelik primer, sekonder ve tersiyer koruma önlemlerini alır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | Sınav , Performans Görevi, |
7 | Okul çocuğunun fizyolojik, psikolojik, sosyal gereksinim ve sorunlarına yönelik hemşirelik sürecini uygular, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Altı Şapka, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Performans Görevi, |
8 | Okul çocuğu ve adölesanın sağlık değerlendirmesini (anamnez, fizik muayene) yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Altı Şapka, | Sınav , Performans Görevi, |
9 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun yönetir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
10 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihçe | |
2 | Okul sağlığının tanımı | |
3 | Dünyada ve Türkiye?de okul sağlığının yeri | |
4 | Okul sağlığı hemşireliği | |
5 | Okul sağlığı hemşirenin rol ve sorumlulukları | |
6 | Okul çocuğunun özellikleri | |
7 | Okul sağlığı çocuklardaki akut sorunlar | |
8 | Ara sınav | |
9 | Okul sağlığı çocuklarındaki kronik sorunlar | |
10 | Okul çocuklarında riskli davrananışlar (Sigara, alkol kullanımı, Cinsel davranışlar) | |
11 | Okul çocuklarında riskli davranışlar (Beslenme bozuklukları, Yetersiz fiziksel aktivite) | |
12 | Okulda şiddet | |
13 | Okul sağlığını geliştirme programları | |
14 | Okul sağlık ofisinin dizaynı Final Sınavı haftası |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Lewis KD, Bear BJ: Manual Of School Health. Second Edition. Saunders, 2002. Nies MA. McEwen M; Community Health Nursing, Promotıng Health Populations. WB Saunders Company, 2001. Smith CM, Maurer FA: Community Health Nursing Theory And Practice. Second Edition. WB Saunders Company, 2000. Stone-Clemen S. McGuire SL Eigsti DG: Comprehensive Community Health Nursing, Family, Aggregate & Community Practice. Sixth Edition, Mosby, 2002. Watkins D. Edwars J. Gastrell P (Eds). Foreward By. Joan Higgins: Community Health Nursing, Framworks For Practice. Bailliere Tindall, 2003. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | X | |||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |