Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği I | HMS 613 | 0 | 2 + 6 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SEVİN ALTINKAYNAK, Prof.Dr. NURSAN ÇINAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çocuk sağlığını koruma ve geliştirme, sağlıklı çocuğu ve sağlıktan sapma durumunu tanıma, çocuk ve aileye yönelik hemşirelik bakımını planlayıp uygulayabilme bilgi ve becerisini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Çocuk sağlığını koruma ve geliştirme, sağlıklı çocuğu ve sağlıktan sapma durumunu tanıma, çocuğa özğu hemşirelik uygulamalar, büyüme-gelişme ve çocuk beslenmesi, normal ve yüksek riskli yenidoğanın özellikleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuk sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik uygulamaları bilir ve gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | Aile merkezli bakımın önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
3 | Yaş dönemlerine uygun yaklaşımda bulunabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Performans Görevi, |
4 | Çocukluk çağında sağlıklı beslenmeyi ve beslenme bozukluklarında hemşirelik bakım ilkelerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
5 | Çocuk sağlığını korumada öneme sahip çocukluk çağı aşıları hakkında bilgili olur ve bu konudaki gelişmeleri takip eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünyada ve Türkiye?de Çocuk Sağlığının Durumu | |
2 | Çocuk Hakları, Çocuk İhmali ve İstismarı | |
3 | Çocuk Hakları, Çocuk İhmali ve İstismarı | |
4 | Çocukta Uygulamalar | |
5 | Çocukta Uygulamalar | |
6 | Çocukta Uygulamalar | |
7 | Çocukta Sık Görülen Semptomlar ve Hemşirelik Bakımı | |
8 | Çocukta Sık Görülen Semptomlar ve Hemşirelik Bakımı | |
9 | Yaş gruplarına Göre Çocuğun Beslenmesi | |
10 | Yaş gruplarına Göre Çocuğun Beslenmesi | |
11 | Çocuklarda Beslenme Bozuklukları ve Hemşirelik Bakımı | |
12 | Çocuklarda Beslenme Bozuklukları ve Hemşirelik Bakımı | |
13 | Aşılar (Rutin Aşılar) | |
14 | Aşılar (Özel Aşılar) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Dağoğlu T.,Görak G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik, Yenilenmiş İkinci Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 2- Gordon CM, Katzman DK, Rosen DS, Woods ER. (2008). Adolescent Health Care A Pratical Guide, L. S. Neinstein (Ed). Fifth Edition, Lippincott Williams & Wilkins. 3- Ball JW, Bindler RC, Cowen KJ. (2010). Child Health Nursing Partnering With Children & Families, Co: Pearson Education, Second Edition, New Jersey. 4- Törüner E, Büyükgönenç L. (2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Göktuğ Yayıncılık, Ankara. 5- Duygu Sönmez Düzkaya, Nurhan Özata Keskin, Hafize Akay, Kadriye Doğru Evcimen, Tülay Yakut (2015). Çocuk Hemşireliği Protokolleri. NOBEL TIP KİTABEVLERİ 6- Çavuşoğlu H.(2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Çilt 1 genişletilmiş 9. baskı,Cilt 2 genişletilmiş 8.baskı, Sistem Ofset. 7- Weiner, G. M., Zaichkin, J., American Academy of Pediatrics, & American Heart Association. (2017). Textbook of Neonatal Resuscitation (NRP). 8- Neyzi O, Ertuğrul T. (2010). Pediatri, 4. Baskı, 1. Cilt İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi. 9- Savaşer S., Yıldız S.(2009). Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul. 10- Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (2013). Pediatri Hemşireliği, Akademisyem Tıp Kitabevi, Ankara. 11- Hockenberry, M. J., Wilson, D., & Rodgers, C. C. (2016). Wong's essentials of pediatric nursing. Elsevier Health Sciences. 12- Ball, J. W., Bindler, R. C., Cowen, K., & Shaw, M. R. (2016). Principles of pediatric nursing: Caring for children. Pearson. 13- Kuğuoğlu S, Demirbağ C. (Ed.)(2015) Aile Temelli Sağlık Yaklaşımı. Akademisyen Kitabevi. 14- Ward, S., & Hisley, S. (2015). Maternal-Child Nursing Care Optimizing Outcomes for Mothers, Children, & Families. FA Davis. 15- Breastfeeding: A Guide for the Medical Profession, 8thedition, by Ruth A. Lawrence and Robert M. Lawrence.Elsevier, Saunders, Mosby, Churchill, 2016. ISBN9780323357760. 16- Goran, M. I., & Sothern, M. S. (Eds.). (2016). Handbook of pediatric obesity: Etiology, pathophysiology, and prevention. CRC Press. 17- Alan R. Fleischman (2016). Pediatric Ethics: Protecting the Interests of Children. Oxford University Press. 18-Kimberlin, D. W., Brady, M. T., Jackson, M. A., & Long, S. S. (2015). Red Book, (2015). American academy of pediatrics. 19-Emine Gerçek, Nurdan Akçay Didişen, Seher Sarıkaya Karabudak (Çeviri edt) (2017). Anne Sütü Alan Bebeklerde EMME BECERİLERİNİ DESTEKLEME. Nobel Yayın Dağıtım 20-Ebru K. Törüner, Prof. Dr. Lale Büyükgönenç (2017). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. 21- Zeynep CONK, Zümrüt BAŞBAKKAL, Hatice BALYILMAZ, Bahire BOLIŞIK (2013). Pediatri Hemşireliği. AKADEMİSYEN KİTABEVİ |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | X | |||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |