Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sayısal İşaret İşleme Uygulamaları | MEK 534 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARACA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARACA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | ADC ve DAC kavramlarını öğrenmek, Analog sinyalleri mikrodenetleyiciler ile üretebilmek, Sayısal filtreleme ile ilgili kavramları öğrenmek ve sayısal filtre tasarımı yapabilmek, Sayısal filtrelerin mikrodenetleyiciler ile uygulamasını yapabilmek, Ayrık zamanlı blok diyagramların mikrodenetleyiciler ile gerçeklenebilmesi. |
Dersin İçeriği | ADC ve DAC kavramlarını ve çalışmasını öğrenmek, Analog işaretlerin örneklenmesi, Örnekleme Teoremi, DAC ve PWM ile analog sinyallerin üretilmesi, sayısal filtreleme, sayısal filtreler ile analog filtreler arasındaki faklar, FIR ve IIR sayısal filtre yapıları, sayısal filtrelerin tasarlanması, sayısal filtrelerin kodlanması ve mikrodenetleyiciler ile gerçeklenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | A/D ve D/A işlemlerini bilir | Anlatım, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
2 | Örnekleme Teoremini bilir | Anlatım, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
3 | 3) Sayısal filtreleme kavramlarını bilir | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
4 | Sayısal filtre tasarlayabilir ve mikrodenetleyiciler ile gerçekleyebilir | Gösteri, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
5 | Ayrık zamanlı blok diyagramların mikrodenetleyiciler ile gerçekliyebilir | Anlatım, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sayısal işaret işleme sistemleri ve analog sistemlerle karşılaştırılması | |
2 | ADC ve DAC nin yapısı, A/D ve D/A işlemleri | |
3 | Örnekleme teoremi | |
4 | Örtüşme önleyici ve geri elde edici filtre tasarımı | |
5 | Mikrodenetleyici geliştirme ortamının tanıtımı | |
6 | Analog sinyallerin mikrodenetleyiciler ile üretilmesi | |
7 | Sinyal üretme uygulamaları | |
8 | Sayıların sabit ve kayan nokta gösterilimi | |
9 | Sayısal filtreleme, Analog ve sayısal filtrelerin karşılaştırılması | |
10 | FIR filtre yapıları ve kodlanması | |
11 | IIR filtre yapıları ve kodlanması | |
12 | FIR ve IIR filtre uygulamaları | |
13 | Ayrık zamanlı blok diyagramların mikrodenetleyiciler ile gerçeklenmesi | |
14 | PID uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Mekatronik mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
3 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
4 | Mekatronik mühendisliğinin gerektirdiği makine, elektronik ve bilgisayar yazılım-donanım bilgisi ile birlikte haberleşme ve kontrol teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | ||||||
5 | Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
6 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
7 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
8 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
9 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
12 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak | ||||||
13 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
14 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
15 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Proje / Tasarım | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |