Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim Tarihi | ILT 108 | 2 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN, Doç.Dr. MEHMET GÜZEL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste, öğrencilere tarih öncesi ilk iletişim biçimlerinden başlayarak günümüze kadar iletişim alanında yaşanan teknolojik, toplumsal ve tarihsel gelişmelerin ana hatlarını aktarmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste, iletişim ve tarih arasındaki ilişki, ilk iletişim biçimleri, tarihsel ve teknolojik değişimlere paralel olarak kitle iletişim araçlarının gelişimi ele alınmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim ve tarih arasındaki ilişkiyi açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
2 | İlk haberleşme biçimlerini sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | İletişim araçlarının ortaya çıkış koşulları hakkında fikir sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Teknolojik gelişmeler ve iletişim araçlarına olan etkilerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı ve okuma listesinin paylaşılması | |
2 | İletişim, tarih ve toplum ilişkisi | |
3 | Tarihöncesi ve ilk iletişim biçimleri | |
4 | Yazının bulunuşu; sözlü kültürden yazılı kültüre | |
5 | Matbaanın icadı, iletişim ve haberleşmedeki yeri | |
6 | İlk haberleşme sistemleri | |
7 | Gazetelerin doğuşu | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sanayi Devrimi ve İletişim | |
10 | Kitle iletişim araçlarının gelişimi; Radyo | |
11 | Kitle iletişim araçlarının gelişimi;Televizyon | |
12 | Teknolojik gelişmeler ve iletişime etkileri | |
13 | İnternetin doğuşu ve küreselleşme | |
14 | Dersin Genel Değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Childe, Gordon. Tarihte neler oldu?, çev. A. Şenel ve M. Tunçay, İstanbul: Alan 1993. Jean-Noel, Jeanneney. Başlangıcından Günümüze Medya Tarihi, çev. Esra Atuk, İstanbul: YKY.,1998. Alemdar, Korkmaz. İletişim ve Tarih. Ankara: Ümit Yayıncılık, 2001. David Crowley, Paul Heyer, İletişim Tarihi, Ankara: Phoenix Yayınları 2010. Asa Briggs, Peter Burke, Medyanın Toplumsa Tarihi, İstanbul: Kırmızı Kitabevi 2011 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | ||||||
2 | İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | ||||||
3 | Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. | ||||||
4 | İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. | ||||||
5 | Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |