Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medya ve Yakın Tarih | GZT 021 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET GÜZEL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET GÜZEL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında, toplumsal, siyasal ve kültürel alanlarda önemli derecede belirleyici olan medyanın Türkiye’nin yakın tarihinde üstlendiği rolü analiz etmek amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda yakın tarihte yaşanan önemli toplumsal ve siyasal olayların medya ile ilişkisi örnek olaylar üzerinden incelenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu derste, Türkiye tarihine genel bir giriş yapıldıktan sonra özellikle 1980 sonrası döneme denk düşen tarihsel gelişmeler medya ile olan bağları açısından ele alınacaktır. Bu yapılırken medyanın yaşadığı ekonomik dönüşümün etkileri ve siyasetle ilişkisi üzerinde durulacaktır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medya ve tarih ilişkisini açıklar | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Türkiye'nin yakın tarihindeki dönüm noktalarını açıklar | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Medyanın dönüşümünü diğer gelişmelerle birlikte değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Medyanın tarihsel rolünü örnek olaylarla analiz eder | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Tanışma, dersin tanıtımı ve okuma listesinin paylaşılması | |
2 | Medya ve Tarih İlişkisi | |
3 | Genel Hatlarıyla Türkiye Tarihi-1 | |
4 | Genel Hatlarıyla Türkiye Tarihi-2 | |
5 | 1980’ler ve Türkiye: Ekonomik, Siyasal ve Toplumsal Gelişmeler | |
6 | Türkiye Medyasının Dönüşümü: 1980’ler | |
7 | Türkiye Medyasının Dönüşümü: 1980’lar | |
8 | Ara Sınav | |
9 | 2000’li Yıllar ve Türkiye Medyası | |
10 | Örnek Olaylarla Medya Analizleri | |
11 | Örnek Olaylarla Medya Analizleri | |
12 | Örnek Olaylarla Medya Analizleri | |
13 | Örnek Olaylarla Medya Analizleri | |
14 | Dersin Genel Değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Lewis, Bernard. Modern Türkiye'nin Doğuşu. Çev. Babür Turna. İstanbul, Arkadaş Yayıncılık, 2015. Kejanlıoğlu, Beybin. Türkiye'de Medyanın Dönüşümü. Ankara, İmge Kitapevi, 2004 Bali , N. Rıfat. Tarz-ı Hayat'tan Life Style'a Yeni Seçkinler, Yeni Mekanlar,Yeni Yaşamlar. İstanbul, İletişim Yay.,2015 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim ve sosyal bilimler alanlarında edindiği kuramsal bilgiyi gazetecilik uygulamasında kullanır. | ||||||
2 | Genelde iletişim ve medya özelde de gazetecilik alanındaki sorunları tanımlar ve bu yönde çözüm üretebilir. | ||||||
3 | Gazetecilik mesleğinin gerektirdiği farklı türden haberleri tanımlar ve bunları medya ortamında yayına hazırlar. | ||||||
4 | İletişim etiği ve basın meslek ilkeleri doğrultusunda mesleki eğitimine uygun biçimde haberi inşa eder ve mesleğini yürütür. | ||||||
5 | Bir yabancı dil (İngilizce) kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar ve mesleğine özgü konuları uluslararası bir perspektiften izler. | ||||||
6 | Yayınlanacak haberi Türkçe’nin temel dilbilgisi kurallarına uygun şekilde düzenler. | ||||||
7 | İletişimin, medyanın ve gazeteciliğin tarihsel gelişim sürecine ilişkin bilgi sahibi olur. | ||||||
8 | Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları, gazetecilik alanındaki yeni yönelimleri ve teknolojik gelişmeleri yakından izler, öğrenir ve mesleki gelişime açık olur | ||||||
9 | Bilimsel araştırma, yayın ve proje hazırlamak için gerekli kuramsal ve metodolojik donanıma sahip olur. | ||||||
10 | Küreselleşme ekseninde medya endüstrisinde yaşanan dönüşümü ve medya işletmelerinin mülkiyet yapısındaki değişimi kavrar | ||||||
11 | Fotoğraf tekniklerini habercilik uygulamalarında etkili biçimde kullanır | ||||||
12 | Medya içeriğini teknik, eleştirel, etik ve kültürel açıdan yorumlar | ||||||
13 | Medya sektörünün sorunlu dinamikleriyle eleştirel mesafesini koruyabilecek bir kavrayış tarzı geliştirir | ||||||
14 | Gazetecilik mesleğini siyasi, ekonomik, tarihsel, hukuki, kültürel ve sosyolojik boyutlarıyla tanımlar | ||||||
15 | Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için gerekli donanıma sahip olur | ||||||
16 | Gazetecilik için gerekli etkili iletişim kurabilme becerisini geliştirir | ||||||
17 | İletişim bilimine özgü kuramları tanımlar ve değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |