Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Kültürü Metinleri ve Felsefe II FEL 604 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ
Dersi Verenler Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Birer Türk felsefecisi olarak yetişecek öğrencilerde anlamanın Türk kültürü tabanında gerçekleşmesi dolayısıyla düşünce üretebilmenin sağlıklı bir metin analiz gücüne dayanma zarureti adına Türk kültürünün karakteristiklerini taşıyan metinlerin tanıtılması
Dersin İçeriği 13. yüzyıldan günümüze kadar metinlere yansıyan Türk düşünce ve kültürünü izleyebileceğimiz metinlerin analiz edilmesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk kültürünün geçirdiği evreleri dünya tarihi içerisindeki yeriyle gözlemleyebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
2 Türk kültürünün kaynaklarını inceleme tekniklerine dair beceri kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
3 Farklı dillerde yazılmış metinlerde Türk kültürünün izlerini sürebilir. Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
4 Türk kültürünün geçmişini bugüne bağlayabilme yeteneği kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
5 Kültürel unsurları ortaya çıkaran etkenleri bulur. Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
6 Çağdaş problemlerin kökenlerine inerek çözüm önerebilme becerisini kazanır. Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk Düşüncesi´ne Giriş
2 Türk Düşüncesi´ne Giriş
3 Mevlana´nın Divan´ını Okuma (Şiirlerini Okuma)
4 Mevlana´nın Divan´ını Okuma
5 Fususul-Hikem´i Okuma
6 Fususul-Hikem´i Okuma
7 Dini metin çözümlemeleri
8 Dede Korkut metinleri
9 Fuzili´nin Divan´ını Okuma
10 Niyazi Mısri
11 Niyazi Mısri
12 Niyazi Mısri
13 Füsus şerhleri
14 Mesnevi şerhleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları AŞIK PAŞA; Garibname, Çev. Bedri Noyan, Ardıç Yayınları, Ankara 1998.
FUZULİ; (Muhammed b. Süleyman el-Bağdadi) Fuzuli Divanı, Haz. Kenan Akyüz, Ankara 1990.
--------; Hadikatü´s-Süeda, Haz. Şeyma Güngör. Ankara 1987
KINALIZADE ALİ EFENDİ; Ahlak-ı Alai, Bulak Matbaası, 1833.
ŞEYH GALİB; Hüsn-ü Aşk, Haz. Abdülbaki Gölpınarlı, : Altın Kitaplar İstanbul 1968.
TANPINAR, A. Hamdi; Huzur , İstanbul 1949.
YAZICIOĞLU MEHMED; Kitab-ı Muhammediye fi Kelamatil-Ahmediye, İstanbul 1288.
--------; Muhammediye, Haz. Amil Çelebioğlu, MEB, Ankara 1996.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplar, literatürü inceler ve analiz yapma becerisini kazanır. X
1 Felsefe alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplar, literatürü inceler ve analiz yapma becerisini kazanır. X
1 Felsefe alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplar, literatürü inceler ve analiz yapma becerisini kazanır. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini geliştirir. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini geliştirir. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini geliştirir. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanır. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6