Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Spor Biomekaniğinde Cihazlanma ve Ölçme BSO 620 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MURAT ÇİLLİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, spor biyomekaniğinde uygulamalı araştırmalarda kullanılan elektronik ölçüm cihazların çalışma prensipleri ve ölçümlerde kullanılan sensörlerin ölçüm prensiplerinin anlaşılmasıdır
Dersin İçeriği Biyomekanikte Cihazlanma ve Ölçme dersi kapsamında, biyomekanik araştırmalarında kullanılan sensörler ve ilgili temel elektroniğin tasarımı ve kullanımı işlenmektedir. Özel örneklerle sensör sistemlerinde duyarlılık, seçililik, dinamik aralığı, cevap zamanı ve tekrarlanabilirlik gibi konular üzerinde laboratuar çalışmaları yapılmaktadır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Spor Bilimlerinde ölçme değerlendirme kavramını ve önemini bilir Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Sınav ,
2 Ölçüm cihazlarında doğruluk, hassasiyet, hata, gürültü gibi kavramları bilir Anlatım, Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Ödev,
3 Konum ve yer değiştirme ölçümlerinde kullanılan cihazları bilir ve kullanır Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Performans Görevi,
4 Hareket Analizi sistemleri özelliklerini bilir ve kullanır Tartışma, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Örnek Olay, Performans Görevi,
5 Kuvvet ölçümlerinde kullanılan cihazların özelliklerini bilir ve kullanır Örnek Olay, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Performans Görevi,
6 EMG ölçüm cihazlarının özellikleri bilir kullanır Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Spor Bilimlerinde ölçme değerlendirme kavramı
2 Ölçüm cihazlarında doğruluk, hassasiyet, hata, gürültü gibi kavramlar
3 Konum ve yer değiştirme ölçümlerinde kullanılan cihazların özellikleri
4 Hız ölçümlerinde kullanılan cihazların özellikleri
5 Hareket Analizi sistemleri özellikleri
6 Hareket Analizi sistemlerinde planlama ve veri toplama
7 Kuvvet ölçümlerinde kullanılan cihazların özellikleri
8 Kuvvet ölçümlerinde Yük hücreleri ve Piezo kristalleri
9 Kuvvet ölçümlerinde planlama ve veri toplama
10 EMG ölçüm cihazlarının özellikleri
11 EMG ölçümlerinde planlama ve veri toplama
12 Proje ve sunum çalışmaları
13 Proje ve sunum çalışmaları
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
2 Öğretmenlik mesleği, spor bilimleri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
3 Alan ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerlere uygun hareket etme.
4 Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirme, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5 Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alabilme
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebime
7 Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır.
8 Takım çalışması ve öz değerlendirme yapar
9 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanabilme.
10 Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcama. Yeniliğe açıklık, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynama. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahip olma
11 Öğretmenlik mesleği,Beden Eğitimi ve Spor ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle incelebilme ve değerlendirebilme, problem ve konuları tanılayabilme, analiz edebilme ve tartışabilme, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirebilme
12 Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlayıp belirler.
13 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme.
14 Yaşam boyu öğrenmeyi benimser,yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol seçer
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
2. Performans Görevi (Uygulama) 20
3. Performans Görevi (Uygulama) 20
4. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödev 1 2 2
Performans Görevi (Uygulama) 4 14 56
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6