Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Spor Biomekaniğinde Cihazlanma ve Ölçme | BSO 620 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MURAT ÇİLLİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, spor biyomekaniğinde uygulamalı araştırmalarda kullanılan elektronik ölçüm cihazların çalışma prensipleri ve ölçümlerde kullanılan sensörlerin ölçüm prensiplerinin anlaşılmasıdır |
Dersin İçeriği | Biyomekanikte Cihazlanma ve Ölçme dersi kapsamında, biyomekanik araştırmalarında kullanılan sensörler ve ilgili temel elektroniğin tasarımı ve kullanımı işlenmektedir. Özel örneklerle sensör sistemlerinde duyarlılık, seçililik, dinamik aralığı, cevap zamanı ve tekrarlanabilirlik gibi konular üzerinde laboratuar çalışmaları yapılmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Spor Bilimlerinde ölçme değerlendirme kavramını ve önemini bilir | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav , |
2 | Ölçüm cihazlarında doğruluk, hassasiyet, hata, gürültü gibi kavramları bilir | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, |
3 | Konum ve yer değiştirme ölçümlerinde kullanılan cihazları bilir ve kullanır | Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Performans Görevi, |
4 | Hareket Analizi sistemleri özelliklerini bilir ve kullanır | Tartışma, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Örnek Olay, | Performans Görevi, |
5 | Kuvvet ölçümlerinde kullanılan cihazların özelliklerini bilir ve kullanır | Örnek Olay, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Performans Görevi, |
6 | EMG ölçüm cihazlarının özellikleri bilir kullanır | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Spor Bilimlerinde ölçme değerlendirme kavramı | |
2 | Ölçüm cihazlarında doğruluk, hassasiyet, hata, gürültü gibi kavramlar | |
3 | Konum ve yer değiştirme ölçümlerinde kullanılan cihazların özellikleri | |
4 | Hız ölçümlerinde kullanılan cihazların özellikleri | |
5 | Hareket Analizi sistemleri özellikleri | |
6 | Hareket Analizi sistemlerinde planlama ve veri toplama | |
7 | Kuvvet ölçümlerinde kullanılan cihazların özellikleri | |
8 | Kuvvet ölçümlerinde Yük hücreleri ve Piezo kristalleri | |
9 | Kuvvet ölçümlerinde planlama ve veri toplama | |
10 | EMG ölçüm cihazlarının özellikleri | |
11 | EMG ölçümlerinde planlama ve veri toplama | |
12 | Proje ve sunum çalışmaları | |
13 | Proje ve sunum çalışmaları | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. | ||||||
2 | Öğretmenlik mesleği, spor bilimleri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
3 | Alan ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerlere uygun hareket etme. | ||||||
4 | Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirme, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | ||||||
5 | Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alabilme | ||||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebime | ||||||
7 | Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. | ||||||
8 | Takım çalışması ve öz değerlendirme yapar | ||||||
9 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanabilme. | ||||||
10 | Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcama. Yeniliğe açıklık, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynama. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahip olma | ||||||
11 | Öğretmenlik mesleği,Beden Eğitimi ve Spor ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle incelebilme ve değerlendirebilme, problem ve konuları tanılayabilme, analiz edebilme ve tartışabilme, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirebilme | ||||||
12 | Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlayıp belirler. | ||||||
13 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser,yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol seçer |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
4. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |