Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Programlama Dillerinin Prensipleri | ISE 210 | 4 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELMAN HIZAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. NEVZAT TAŞBAŞI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Programlama dillerinin ortak ve temel yönlerinin incelenerek temel programlama temellerinin sunularak kişinin yeni nesil dillere adaptasyonunu kolaylaştırmak. Dilleri sınıflandırabilmek ve problemler için en uygun dilin seçiminde evrensel kritelerin kullanılmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Dillerin tarihçesi ve evrimi, Dil tanımlanması, Dil çevrimi, Temel programlama elemanları, Temel programlama kavramları, Veri tipleri ve veri yapıları, Yapısal programlama kavramları, Altprogramlar, Programlama dillerinde modülasyon, Eş zamanlılık, mantıksal, nesne yönelimli ve fonksiyonel programlama kavramları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Programlama Dillerini paradigmalarına göre sınıflandırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Dilleri evrensel ölçütlere göre değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Proje / Tasarım, |
3 | Dillerin tasarlanmasını ve yürütülmesi aşamalarını keşfetmiştir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav , Proje / Tasarım, |
4 | Dillerdeki bütünlüğü algılamıştır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Performans Görevi, |
5 | Etkin program ve programlama dili bilincinini kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dillerin tarihçesi ve evrimi | |
2 | Dil tanımlanması | |
3 | Dil çevrimi | |
4 | Temel programlama elemanları | |
5 | Temel programlama kavramları | |
6 | Veri tipleri ve veri yapıları | |
7 | Yapısal programlama | |
8 | Altprogramlar | |
9 | Parametre aktarım yöntemleri | |
10 | Modülasyon | |
11 | Programlama dillerinde eşzamanlılık | |
12 | Nesne yönelimli programlama kavramları | |
13 | Fonksiyonel programlama kavramları | |
14 | Mantıksal programlama kavramları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Robert W. Sebesta, "Concepts of Programming languages", fourth edition, Addison-Wesley, 1999. |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
4. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 4 | 5 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |