Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uluslararası Pazarlama ISE 436 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA YILMAZ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA YILMAZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Uluslar arası pazarlama, uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler, uluslararası pazarlara giriş stratejileri, uluslar arası pazarlama karması ve çokuluslu şirketler hakkında bilgi sahibi olmak
Dersin İçeriği Bu derste uluslar arası pazarlama ile ilgili temel kavramlar, uluslar arası pazarlama araştırması, uluslar arası parlamada ürün, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurma, çokuluslu şirketler ele alınacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uluslararası pazarlama ve küresel pazarlama kavramlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 Uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörleri örnekler vererek açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
3 Uluslararası pazarlama karması elemanlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
4 Uluslararası pazarlara giriş stratejileri hakkında bilgi verir Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
5 Uluslararası pazarlamada kültürün rolünü örneklendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
6 Uluslararası pazarlara giriş stratejileri hakkında bilgi verir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
7 Uluslararası pazarlamada fiyatlandırma yaklaşımları uygulayabilir Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
8 Uluslararası pazar araştırmalarını tasarlar ve uygular Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uluslar arası pazarlamanın tanımı
2 Uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler-Ekonomik Çevre
3 Uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler-Kültürel Çevre
4 Uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler-Politik ve Yasal Çevre
5 Uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler-Teknolojik Çevre
6 Uluslararası Pazarlama Araştırması
7 Uluslar arası Pazarlara Giriş Stratejiler
8 Uluslar arası Pazarlamada Ürün Stratejisi
9 ARASINAV
10 Uluslar arası Pazarlamada Fiyat Stratejisi
11 Uluslar arası Pazarlamada Tutundurma Stratejisi
12 Uluslar arası Pazarlamada Dağıtım Stratejisi
13 Uluslar arası Pazarlama Organizasyonu ve Kontrolü
14 Çokuluslu Şirketler
Kaynaklar
Ders Notu Altınbaşak, İpek; Ayşe Akyol; Sanem Alkibay; F. Müge Arslan; Şebnem Burnaz; Emrah Cengiz; Sabri Erdil; A. Ercan Gegez; Nazan Günay; Canan Madran; Ahmet Şekerkaya; Mert Uydacı; Çağatay Ünüsan; F. Asuman Yalçın; Gökhan Yolaç (2008). Küresel Pazarlama Yönetimi, Beta, İstanbul
Ders Kaynakları Keegan, Warren J ve Mark C. Green, Global Marketing, (2004), 4th edition, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ.

Cateora, Philip R. Ve John L. Graham (2002), International Marketing, 11th. Edition, McGraw-Hill, New York.

Akat, Ömer (2004) Uluslararası Pazarlama, Ekin Kitapevi, Ankara.

Cengiz, Emrah; A. Ercan Gegez; Müge Arslan; Serdar Pirtini; Mehmet Tığlı, (2007) Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Beta, İstanbul.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Toplam İş Yükü 80
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,2
Dersin AKTS Kredisi 5