Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletim Sistemleri | ISE 206 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe / İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUĞRUL TAŞCI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TUĞRUL TAŞCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin işletim sistemlerinin alt sistemleri üzerinde uygulama gerçekleştirebilecek düzeye erişmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bilgisayar mimarisi, proses yönetimi, prosesler arası senkronizasyon, prosesler arası iletişim, semaforlar ve monitörler, kilitlenmeler, CPU planlama algoritmaları, bellek yönetimi, sanal bellek, dosya sistemleri, giriş/çıkış sistemleri ve disk planlaması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletim sistemlerinin yapısı ve çalışma prensiplerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | Proses durum diyagramlarını ve aralarındaki farklılıkları karşılaştırır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | Kritik kesim problemlerini tespit eder ve çözüm üretir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , |
4 | CPU planlama algoritmalarının parametrelerini hesaplar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
5 | Kilitlenme problemlerine çözüm üretir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
6 | Bir arada çalışan prosesler arasındaki senkronizasyon problemlerini tanımlar ve çözüm üretir | Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
7 | Belleği yönetme yöntemlerini bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletim sistemlerine giriş, İşletim sistemi stratejileri | |
2 | Bilgisayar sistemlerinin yapısı | |
3 | Proses yönetimi | |
4 | Prosesler arası senkronizasyon | |
5 | Kritik bölge problemleri | |
6 | Prosesler arası iletişim (pipe, message, send) | |
7 | Semaforlar, Monitörler ve uygulamaları | |
8 | Kilitlenmeler ve çözümleri | |
9 | CPU planlama algoritmaları | |
10 | Bellek yönetimi | |
11 | Sayfalama, Segmentasyon | |
12 | Sanal bellek | |
13 | Dosya sistemi, erişim ve koruma mekanizmaları | |
14 | Giriş/çıkış sistemi, disk planlaması ve yönetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Abraham Silberschatz, Peter B. Galvin, Greg Gagne, "Operating System Concepts (9th Edition)", John Wiley & Sons, 2012. |
Ders Kaynakları | 1. Abraham Silberschatz, Peter B. Galvin, Greg Gagne, "Operating System Concepts (9th Edition)", John Wiley & Sons, 2012. 2. Andrew S. Tanenbaum, Herbert Bos, "Modern Operating Systems (4th Edition)", Prentice Hall, 2014. 3. William Stallings, "Operating Systems: Internals and Design Principles (8th Edition)", Prentice Hall, 2014. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik,fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili Yönetim Bilişim konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Yönetim Bilişim Sistemleri çözümleri için beraber kullanabilme, | X | |||||
2 | Bilişim Sistemleri problemlerini saptama,tanımlama,formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun Bilişim Sistemleri ve sistem modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, | X | |||||
3 | Bilişim Sistemi,sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi;bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi, | X | |||||
4 | Kurumsal Bilişim Sistemleri uygulamaları için gerekli olan modern teknikler,yazılım,donanım ve ağ araçları seçme ve kullanma becerisi;bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, | X | |||||
5 | Bilişim Sistemi tasarlama,geliştirme,test etme,deney yapma,veri toplama,sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, | X | |||||
6 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi,sorumluluk alma özgüveni, | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme,veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, | X | |||||
9 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi;en az bir yabancı dil bilgisi, | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci, | X | |||||
11 | Kurumsal Bilişim Sistemleri Proje yönetimi,işyeri uygulamaları,çevre ve iş güvenliği konularında bilinç;Bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık, | X | |||||
12 | Bilişim Sistemleri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |