Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sayısal Devre Tasarımı | ELM 206 | 4 | 3 + 2 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARACA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARACA, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Ömer Faruk Boyraz |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Multivibratörler ve Flip Floplar ile ilgili temel kavramları tanıtmak, Senkron Sıralı / Ardışıl Devreleri açıklamak, Sayıcıları tanıtmak, Kaydedicileri ve Kaydedici çeşitlerini öğretmek, Bellekleri detaylandırılarak / gruplandırarak bellek kapasitesini artırma becerisini kazandırmak, Programlanabilir Lojik Elemanları açıklamak. |
Dersin İçeriği | Multivibratörler, R-S Flip Flop, J-K Flip Flop, MS Flip Flop, T Flip Flop, D Flip Flop, Senkron Sıralı / Ardışıl Devre tasarimi, Sayıcılar, Yukari sayıcı, Asagi sayıcı, Yukari-Asagi sayıcı, Kaydedicile, Saga kaymali kaydedici, Sola kaymali kaydedic, Saga-Sola kaymali kaydedici, Bellekleri, Adres yolu genisletme, Veri yolu genisletme, Programlanabilir Lojik Elemanlar, PLA, PAL, GAL, PLD, CPLD, FPGA |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Flip Flop devreleri kurabilmek için kavramları anlar ve farklarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Senkron Sıralı / Ardışıl Devre uygulamaları yapabilmek için çalışma mantıklarını inceler, devrelerin sonuçlarını inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sınav , |
3 | Sayıcı tasarımı gerçekleştirebilmek için, sayıcı çeşitlerini inceler ve sayı sistemleri ile ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
4 | Sayicilar ile devre tasarimi yapar | Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Proje / Tasarım, |
5 | Kaydedici tasarımı gerçekleştirebilmek için, kaydedici çeşitlerini inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
6 | Kaydediciler ile devre tasarimi yapar | Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Proje / Tasarım, |
7 | Bellek tasarımı yapabilmek için, bellek çeşitlerini inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
8 | Bellek kapasitesini artırma işlemini yapabilmek için, bellek çeşitlerini yorumlayabilir ve ilişkilendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
9 | Programlanabilir lojik devreler ile devre tasarımı yapar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Multivibratör ve Flip Floplar | Ders slaytları |
2 | Senkron Sıralı / Ardışıl Devreler | Ders slaytları |
3 | Ardışıl Devre Tasarımı | Ders slaytları |
4 | Sayıcılar - Asenkron Sayıcılar | Ders slaytları |
5 | Senkron Sayıcılar | Ders slaytları |
6 | Sayıcı Entegreleri ve Sayıcı Çeşitleri | Ders slaytları |
7 | Sayıcı Uygulamaları | Ders slaytları |
8 | Kaydediciler | Ders slaytları |
9 | Ara Sınav | |
10 | Bellek (Hafıza) Devreleri Bellek Çeşitleri [1] Sayfa 405-424 | Ders slaytları |
11 | Manyetik Bellekler Optik Disk Bellekler | Ders slaytları |
12 | Yarı İletken Bellekler Bellek Ölçülerinin Genişletilmesi | Ders slaytları |
13 | Programlanabilir Lojik Elemanlar | Ders slaytları |
14 | PLDlerin programlanması | Ders slaytları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [2] Mano Morris, Digital Design, Prentice Hall |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 13 |
1. Proje / Tasarım | 12 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |